اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

پیرغلام حامی معلولان و نیازمندان درگذشت

امیر آشتیانی، متولی حسینیه بیت الزهرا(س) و از پیرغلامان غرب تهران که در امور خیر و جهادی هم فعال بود، درگذشت.

پیرغلام حامی معلولان و نیازمندان درگذشت

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، امیر آشتیانی متولی حسینیه بیت الزهرا(س) و از پیرغلامان غرب تهران درگذشت.

محمد آشتیانی، برادر آن مرحوم در گفت‌وگو با فارس گفت: این پیرغلام آستان اباعبدالله الحسین(ع) که مدت‌ها از نارسایی کبد رنج می‌برد، صبح امروز چهارشنبه اول اردیبهشت‌ماه براثر سکته قلبی درگذشت.

وی ادامه داد: بناست پیکر این مرحوم فردا پنجشنبه ساعت ۹:۳۰ از پل امیربهادر و مقابل مسجد حیدری تشییع شود تا در قطعه ۲۲۲ بهشت زهرا به خاک سپرده شود.

عزیز اسماعیلی، پیرغلام و مداح اهل بیت(ع) نیز در خصوص شخصیت مرحوم آشتیانی اظهار داشت: او بسیار دست به خیر بود و هرچه در زندگی داشت برای امام حسین(ع) و مردم هزینه می‌کرد و بسیاری از مردم بی‌بضاعت و معلولین نیازمند را زیر پوشش خود داشت.

وی افزود: اخیرا در کنار حسینیه بیت‌الزهرا(س)، بنای ساخت حسینیه ام‌البنین را گذاشته بود که یک سقف از آن را هم زده بود، اما اجل مهلتش نداد و ان‌شاءالله ساخت آن هم ادامه پیدا کند و باقیات‌ صالحاتی برای او شود.

اسماعیلی گفت: جلسات حسینیه بیت‌الزهرا(س) در ایام مناسبتی همواره برگزار می‌شد و در فاطمیه و محرم جلسات مفصلی داشت که متاسفانه این روزها به دلیل شرایط کرونایی کمی کم‌رنگ شده بود.

این مداح اهل بیت(ع) افزود: مرحوم آشتیانی در جلسات هیأت‌ها و حسینیه‌های دیگر نیز حضور پیدا می‌کرد اما آن چه از او در خاطر همه مانده است، دست به خیری و کمک‌های بسیارش به دیگران بود.

حسینیه بیت‌الزهرا در خانه قدیمی مرحوم حجت‌الاسلام ابوالفضل شیروانی در محله امیریه و در محدوده پل امیربهادر قرار دارد که مجالس عزاداری در آن به همان شیوه سنتی قدیمی انجام می‌شود و هنوز هم  مجالس دهه فاطمیه، دهه اول محرم و سه شب احیا در ماه مبارک رمضان، مجالس عزاداری و دعا و مناجات در آن با همان سبک قدیمی و سنتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول