اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طالبان حضور در نشست استانبول را مشروط به تحقق خواسته‌های این گروه دانست

سخنگوی طالبان درباره حضور در نشست استانبول گفت که اگر خواسته‌های این گروه برآورده شوند، آنها در تصمیم خود برای شرکت در این نشست تجدید نظر می‌کنند.

طالبان حضور در نشست استانبول را مشروط به تحقق خواسته‌های این گروه دانست

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفت که ممکن است در صورت برآورده شدن خواسته‌های این گروه، در موضع خود درباره شرکت در کنفرانس در استانبول تجدید نظر کند.

مجاهد افزود: ما در کنفرانس ترکیه با آن شرایطی که آنها می‌خواهند ما شرکت کنیم شرکت نمی‌کنیم. اگر درخواست‌ها و ملاحظات ما برای نشست برآورده شود، می‌توانیم در موضع خود تجدید نظر کنیم.

پیش از این شبکه تلویزیونی الجزیره با استناد به منبعی در شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گزارش داده بود، که گفته می‌شود کنفرانس درباره افغانستان در استانبول به دلیل امتناع نمایندگان گروه طالبان از شرکت در آن به تعویق افتاده است.

ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه، رئیس بخش دوم آسیا از وزارت خارجه روسیه هم گفت، که مسکو امیدوار است که طالبان سرانجام در کنفرانس استانبول در مورد افغانستان شرکت کنند.

کابلوف خاطرنشان کرد، که مسکو مقدمات این رویداد را از نزدیک پیگیری می‌کند و روشن بود که اختلافات بین همه طرف‌های مذاکره کننده افغانستان هنوز هم بسیار زیاد است.

طالبان پیشتر اعلام کرده بود، تا زمانی که همه نیروهای خارجی از افغانستان خارج نشوند، قصد شرکت در این کنفرانس‌ها را ندارند. در ماه آوریل، مقامات آمریکایی تصمیم به عقب نشینی نیروها از افغانستان پیش از ۱۱ سپتامبر اعلام کردند، در حالی که پیش از این در مذاکرات در قطر، تاریخ خروج نیروهای خارجی  اول ماه می تعیین شده بود.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول