اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

جهانگیری: عوارض پسماند باید در اختیار شهرداری قرار گیرد

معاون اول رئیس جمهور گفت: در حال حاضر عوارض پسماند از مردم گرفته می‌شود و در اختیار وزارت کشور و محیط زیست است که باید این عوارض برای کمک به شهر تهران در اختیار شهرداری قرار گیرد.

جهانگیری: عوارض پسماند باید در اختیار شهرداری قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در بازدید از مجتمع پردازش و دفع آرادکوه واقع در بخش کهریزک شهرستان ری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع پسماند، تبدیل به یکی از دغدغه‌های جدی در شهرهای بزرگ کشور شده که در شهرهای شمالی کشور شرایط سخت‌تری را به وجود آورده است و مردم به شدت ناراضی هستند که باید با توسعه طرح‌های زباله سوز و تبدیل به برق از این مزیت استفاده کرد.

وی گفت: در شهرهای نوشهر و ساری کارخانه‌های زباله سوز به بهره برداری رسیده است اما شهر تهران شرایط خاصی دارد که باید با اتخاذ تدابیری به توسعه اینگونه مجتمع‌ها در پایتخت کمک کرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به کاهش تولید پسماند شهری در شهر تهران از هفت هزار تن به پنج هزار و ۸۰۰ تن تأکید کرد: در ۵۰ سال گذشته پسماند و زباله‌های شهری در منطقه آرادکوه روی هم انباشته شده‌اند و این معضل همچنین تولید گاز متان حاصل از این کوه‌های پسماند تبدیل به یکی از دغدغه‌های جدی پایتخت شده است که باید ای رفع این مشکل تدابیر لازم اندیشیده شود.

جهانگیری با تأکید بر ضرورت توسعه کارخانه‌های زباله سوز در کشور ادامه داد: در حال حاضر عوارض پسماند از مردم گرفته می‌شود و در اختیار وزارت کشور و محیط زیست است که باید این عوارض برای کمک به شهر تهران در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی همچنین به مذاکرات انجام شده با طرف‌های خارجی برای حل مشکل کوه‌های زباله در کشور اشاره کرد و افزود: پس از تحریم‌های آمریکا این طرح ها و مذاکرات کنار گذاشته شد اما شهرداری کارهای مطالعاتی کاملی در این زمینه انجام داده است که می‌تواند به بهره‌برداری رسیده و مشکلات مردم تهران، کهریزک و ری برطرف شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول