اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: انتخابات سوریه تجسم مفهوم حاکمیت ملت است

مشاور دولت سوریه با بیان اینکه سوری‌های مقیم خارج این کشور هم می‌توانند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند، گفت که کشورها باید به تصمیم حاکمیتی کشور مستقل سوریه احترام گذارند.

دمشق: انتخابات سوریه تجسم مفهوم حاکمیت ملت است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مشاور دولت سوریه  امروز  دوشنبه گفت که نام‌نویسی از کاندیداتورهای انتخابات ریاست جمهوری گامی است که در چارچوب حاکمیت دولت سوریه و اصرار آن برای تحقق یکی از ساز و کارهای تحقق دموکراسی و اجازه ندادن به ایجاد خلا قانون اساسی  به ویژه در جایگاه ریاست جمهوری است.

«عبدالقادر عزوز» در گفت‌وگو با رادیو اسپوتنیک گفت: که اعلام نام نویسی برای انتخابات بیانگر حق مردم سوریه در استفاده از دموکراسی و مهمترین حقوق مدنی و سیاسی و همچنین تجسم مفهوم حاکمیت ملت است.

او درباره مخالفت معارضان با انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید از پیش موضع‌گیری سیاسی داشت، زیرا انتخابات یک فرآیند تصمیم‌گیری و یک حق ملی است که در آن باید همه کنار هم باشند، به خصوص که قانون انتخابات ضوابط و معیارهای کلی را برای نامزدها مشخص کرده است و فصل شانزدهم آن به مشارکت سوری‌های غیر مقسیم در سوریه اختصاص دارد؛ بنابراین هیچ استثنایی (برای علاقه مندان به نامزدی) مگر در چارچوب قوانین وجود ندارد.

مشاور دولت سوریه وجود ارتباط مستقیم بین انتخابات و کار کمیته قانون اساسی را رد و تأکید کرد: ما قانون اساسی داریم و قانون انتخابات را داریم که نظامی است که سازوکار برگزاری انتخابات و سازوکار اعتراض به آنها را تعریف می‌کند.

عزوز درباره دعوت برخی کشورها به تحریم انتخابات سوریه گفت: باید یک دیدگاه مثبت و موثر در چارچوب انجام روند انتخابات وجود داشته باشد و این کشورها به تصمیم داخلی یک کشور مستقل مطابق با اصول ملل متحد احترام گذارند.

«حموده صباغ» رئیس مجلس الشعب (پارلمان) سوریه در جلسه روز یکشنبه اعلام کرد، انتخابات ریاست‌جمهوری برای سوری‌های مقیم خارج در ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت) و سوری‌های داخل این کشور در ۲۶ می ۲۰۲۱ (۷ خرداد) برگزار خواهد شد.

 وی همچنین از آغاز نام‌نویسی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از امروز ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) خبر داد و اعلام کرد، نامزدها ۱۰ روز برای این موضوع مهلت دارند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول