اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مفقود شدن 18 هزار کودک پناهجو در اروپا بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰

آمار منتشر شده جدید در اروپا از مفقود شدن هزاران کودک پناهجوی آفریقایی در قاره اروپا و سرنوشت نامشخص آن‌ها حکایت دارد.

مفقود شدن 18 هزار کودک پناهجو در اروپا بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمار رسمی منتشر شده در اروپا نشان می‌دهد ۱۸۲۹۲ کودک متقاضی پناهندگی در این قاره خلال سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ مفقود شده‌اند.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» آمار منتشر شده رسمی در آلمان نشان می‌دهد که بیشتر کودکان گم شده  مراکشی، الجزایری، اریتره‌ای و گینه‌ای هستند.

این گزارش حاکیست، ۵۷۷۵ کودک مهاجر در ایتالیا، ۲۶۴۲ کودک در بلژیک، ۲۱۱۸ کودک در اسپانیا و ۹۴۴ کودک در سوئیس گم شده‌اند. طبق آمارهای اداره پلیس فدرال آلمان ، امار کودکان مفقود شده در این کشور ۷۸۰۶ نفر بود و در حالیکه ۷۰۸۲ نفر از کودکان مفقود شده پیدا شد، اما هنوز حدود ۷۲۴ کودک مفقود هستند.

از آنجایی که کشورهای اتحادیه اروپا هنوز رویکرد واحدی در مورد مهاجرت و پناهجویان ندارند، درخواست های پناهندگی در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

دفتر پشتیبانی پناهندگی اروپا (EASO) در ماه فوریه اعلام کرد که کاهش ۳۱ درصدی در ۲۷ کشور عضو به علاوه نروژ و سوئیس، عمدتا نتیجه محدودیت‌های سفر ناشی از شیوع ویروس کروناست.

در این بین یونان نیز از جمله کشورهای بدنام در برخورد با پناهجویان است به طوریکه وزیر کشور ترکیه، یونان را به  نقض حقوق مهاجران و پناهجویان و آتش زدن برخی از آن‌ها متهم کرد. «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه  شنبه در توییتی نوشت: «گارد ساحلی یونان به دنبال سوزاندن مردم  و ریختن بنزین بر روی آنها هستند و این نشان دهنده یک کشتار تحت نظارت اروپا است.»

فرماندهی گارد ساحلی ترکیه شنبه اعلام کرد که ۴۱ پناهجو را در دریای اژه که به داخل آب‌های سرزمینی ترکیه رانده شده بودند نجات داده است  و گارد ساحلی یونان  نیز یک پناهجو را آتش زده است.

کشورهای جنوب اروپا با سواحل گسترده همواره  مقصد نخست مهاجرانی هستند که در آرزوی رسیدن  به  اروپا هستند. بیشتر این مهاجران با قایق و در مسیرهای خطرناک قاچاقیان انسان در دریا از سواحل ترکیه و یا از جزایر نزدیک یونان و یا از طریق شمال مدیترانه خود را به یونان، اسپانیا، ایتالیا و قبرس می‌رسانند. فقر، بیکاری، قحطی و نبردهای قومیتی از جمله دلایل اصلی مهاجرت این افراد عمدتا ساکن آفریقای شمالی  به قاره سبز است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول