اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تاخت‌ و تاز کرونا نفس بیمارستان‌های اصفهان را به شماره انداخت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: چیزی که در حال حاضر می‌بینیم این است که محدودیت‌ها یک هفته‌ای است که شروع شده، اما هنوز هیچ تغییری در پیک ایجاد نشده است و این موضوع نشان می‌دهد که اعمال این نوع محدودیت کارآمد نبوده است.

تاخت‌ و تاز کرونا نفس بیمارستان‌های اصفهان را به شماره انداخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آرش نجیمی در خصوص وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در اصفهان، اظهار داشت: در حال حاضر شیوع کرونا در استان شتاب زیادی دارد، مقایسه آخر اسفندماه با آخر فروردین ماه نشان می‌دهد با گذشت یک ماه تعداد بستری‌ها تقریباً پنج برابر شده، تعداد موارد حاد هم حدود پنچ برابر شده و موارد مثبت شناسایی افزایش سه برابری داشته است. این آمار نشان می‌دهد که موارد شناسایی و حاد ابتلاء به کرونا بیشتر شده است.

 مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  ادامه داد: به طور کلی وضع استان بسیار خطرناک و تعداد بیماران مبتلا به کرونا از دو هزار نفر گذشته است و این نشان می‌دهد که وضع استان در خصوص شیوع بیماری کووید ۱۹ اصلاً خوب نیست و به مرور داریم وارد بحران می‌شویم و امیدواریم از نظر مرگ‌ومیر فاجعه نشود، باید از ادامه این روند جلوگیری شود، آخرین رنگ‌بندی که برای استان اعلام کردند قرمز است و وارد یک وضعیت بحرانی شده‌ایم.

محدودیت‌ها باید سخت‌گیرانه‌تر باشد

وی خاطرنشان کرد: با ادامه این شرایط امکان بازسازی سیستم بهداشت و درمان و ایجاد زیر ساخت‌های جدید و مورد نیاز وجود ندارد، همچنین امکان ترخیص و جایگزینی بیماران نیز به دلیل بدحال بودن آن‌ها کمتر شده است، بنابراین روز به روز به طرف بحرانی‌تر شدن می‌رویم، با توجه به این موج از ویروس کرونا که بسیار شدیدتر از موج‌های قبلی است، باید بدانیم این نوع کاهش تردد و کاهش تحرک جامعه با این شدت و با این نوع رعایت‌های ناقص بعید است که بتوان به راحتی از این موج جلوگیری کند، علاوه‌بر اینکه شتاب بیماری کرونا بسیار زیاد است.

نجیمی افزود: شاید در آبان ماه سال گذشته که افزایش بیماران پله‌ای بود، می‌شد با محدودیت‌های نصف و نیمه به کاهش آمارها و کنترل وضعیت کرونا ویروس کمک کرد، اما اکنون فقط یک قوانین بسیار سخت‌گیرانه می‌تواند باعث شود، حداقل دو هفته آینده روند شیوع و ابتلای بیماری توقف پیدا کند یا شتاب موج آن گرفته شود، اما چیزی که در حال حاضر می‌بینیم این است که محدودیت‌ها یک هفته‌ای است که شروع شده، اما هنوز هیچ تغییری در پیک ایجاد نشده است و این موضوع نشان می‌دهد که اعمال این نوع محدودیت کارآمد نبوده است و محدودیت‌ها در تمام زمینه‌ها باید بسیار سختگیرانه باشد تا بتوانم شاهد بهتر شدن وضعیت در هفته‌های آتی باشیم.

کاهش ظرفیت بیمارستان‌های استان اصفهان در خیز جدید کرونا

 مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به کاهش ظرفیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان، تصریح کرد: باید بدانیم بیمارستان‌ها روز به روز از ظرفیت‌شان کاسته می‌شود و حداکثر تخت‌های بیمارستانی را برای بیماران کرونایی و همینطور غیر کرونایی به کار گرفتیم، اما با وجود شتاب بالای ابتلای افراد به کرونا ویروس و عبور تعداد بیماران از حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر شرایط برای فعالیت کادر درمان سخت‌تر خواهد شد و کیفیت خدمت‌رسانی نیز پایین خواهد آمد.

خدمت‌رسانی به بیماران غیرکرونایی مشکل است

وی در خصوص ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی، می‌گوید: در شرایط فعلی برای ارائه خدمات به بیماران غیر کرونایی حتماً به مشکل برمی‌خوریم و اکنون نیز بیمارانی داریم که به آی سی یو نیاز دارند، اما در بخش بستری هستند، اگر این روند ادامه یابد تخت معمولی هم دیگر وجود نخواهد داشت.

نجیمی اضافه کرد: امیدوارم رعایت پروتکل‌ها توسط اصناف و مردم بیشتر شود تا بتوان به نتایج مؤثری در کنترل بیماری دست یابیم، افراد باید از تجمع در مکان‌های شلوغ و دورهمی‌ها به شدت پرهیز کنند و زدن ماسک و شستن دست‌ها و به طور کلی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا را رعایت کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول