اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغالزایی برای 1500 نفر در حوزه گردشگری و صنایع دستی زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از اشتغالزایی برای یک هزار و 500 نفر با پرداخت تسهیلات کرونایی خبر داد.

اشتغالزایی برای 1500 نفر در حوزه گردشگری و صنایع دستی زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برای پشتیبانی‌ از فعالان صنایع‌دستی و گردشگری، بخش خصوصی و مانع‌زدایی‌ برای بهبود و رونق تولید باید مقررات اضافی و محدودکننده برداشته شود که یکی از اساسی‌ترین نیازهای این بخش محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: با توجه به آسیب جدی وارد آمده به صنعت گردشگری و مشاغل مرتبط با حوزه صنایع‌دستی استان، امیدواریم با پرداخت تسهیلات به این واحدها بخشی از خسارات آنها جبران شده و منابع مالی تزریق شده به جلوگیری از تعطیلی و ادامه فعالیت تاسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی کمک کند.

وی با اشاره به پرداخت بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به واحدهای گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: این تسهیلات در قالب وام‌هایی به تعداد ۵۴۷ طرح با اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر به واحدهای گردشگری و صنعتگران صنایع‌دستی استان پرداخت شد.

ارجمند تصریح کرد: برای دریافت تسهیلات کرونا در استان ۶۲۳ پرونده تشکیل شد که ۷۶ پرونده مربوط به حوزه گردشگری و ۵۴۷ پرونده مربوط به حوزه صنایع‌دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: تاکنون واحدهای گردشگری استان که موفق به دریافت تسهیلات کرونا شده‌اند شامل دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، اقامتگاه بومگردی، هتل‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی و بین‌راهی است.

وی بیان کرد: شناسایی، آموزش، پرداخت تسهیلات و حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی  و تاسیسات گردشگری شهرستان‌ها باهدف رونق تولیدات این حوزه و اشتغال‌زایی از اهم برنامه‌های این اداره است.

ارجمند تصریح کرد: با وجود شرایط سخت کرونایی، توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی، توسعه تاسیسات گردشگری و افزایش صدور مجوز صنایع‌دستی و دفاتر خدمات مسافرتی و بوگردی‌­ها در سال جهش تولید مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول