اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مراجعه افراد به مراکز 16 ساعته 10 برابر شد/ پیشنهاد تعطیلی نانوایی‌ها در زنجان یک ساعت قبل از افطار

استاندار زنجان گفت: در اثر عدم رعایت پروتکل‌ها میزان مراجعه افراد به مراکز ۱۶ ساعته استان زنجان ۱۰ برابر شده است.

مراجعه افراد به مراکز 16 ساعته 10 برابر شد/ پیشنهاد تعطیلی نانوایی‌ها در زنجان یک ساعت قبل از افطار

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی در جلسه ستاد پیشگیری از کرونای استان زنجان اظهار کرد: متاسفانه شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و استفاده از ماسک کم شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، همه محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز باید اعمال شود، اضافه کرد: در چنین شرایطی یکصدا شدن برای مهار کرونا از سوی مردم و مسؤولان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌ها باید به صورت زنجیروار رعایت شود، افزود: متاسفانه در اثر عدم رعایت پروتکل‌ها میزان مراجعه افراد به مراکز ۱۶ ساعته استان زنجان ۱۰ برابر شده است.

حقیقی با اشاره به اینکه میزان تست‌های کرونایی نیز به صورت روزانه افزایش یافته است، تصریح کرد: این در حالی است، که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان باید به بالای ۹۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه محدودیت‎های کرونایی تعیین شده باید با قاطعیت انجام شود، افزود: باید با مخدوش‌کنندگان پلاک خودرو برخورد لازم انجام و به دفاتر قضایی و کارگزاری‌های تامین اجتماعی مجدداً اخطار داده شود و در صورت رعایت نکردن، پلمب یا تعطیل شود.

استاندار زنجان همچنین بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شب‌های قدر نیز تأکید کرد و افزود: باید کمیته‌ای در این باره تشکیل شود، همه مبتلایان به کرونا باید از توصیه‌ها و گفته‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان تمکین کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اداری نیز موظف بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، اضافه کرد: اسامی دستگاه‌های اداری استان که پروتکل‌های ابلاغی را رعایت نکردند باید در اختیار استانداری قرار داده شود.

حقیقی با تأکید بر تعطیل بودن آرامستان‌های زنجان به لحاظ کنترل شیوع ویروس کرونا گفت: همه اصناف مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ باید بسته باشند و نباید اصناف نیمه‌باز داشته باشیم و انجام اقدامات قانونی برپایی بیمارستان صحرایی نیز باید سریعاً محقق شود.

حقیقی افزود: کادر درمان با زحمت در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند و انجام کارهای احساسی بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: تزریق واکسن در چارچوب پروتکل‌ها انجام می‌شود.

تعداد تخت‌های آی.سی. یو افزایش می‌یابد

پرویز قزلباش با اشاره به افزایش بیماران در صف بستری گفت: در تلاش هستیم، تعداد تخت‌های مراقبت در بخش آی.‌سی‌.یو را برای ارائه خدمات بهتر افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: واکسن کوبایی طبق مجوز وزارت بهداشت وارد کشور شده و زمان تزریق این واکسن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به برخی از تجمعات در شهر گفت: با توجه به افزایش تجمع در مراکز پخت نان و شیرینی‌فروشی‌ها پیشنهاد تعطیلی این مراکز یک ساعت قبل از افطار را می‌دهیم.

لازم به ذکر است، هم اکنون ۸۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز موارد مثبت بستری کرونا در بیمارستان‌های استان زنجان ۵۸ مورد بوده است.

از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون ۶۱ هزار و ۴۷۴ مورد مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، بستری تجمعی بیماران مبتلا به کرونا در استان ۲۳ هزار و ۱۴۶ مورد و موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این بازه زمانی ۷ هزار و ۸۷۸ مورد بوده و تعداد فوتی‌های استان به یک هزار و ۲۷۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول