اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

هیچ‌یک از مدیران فارس واکسن نزده‌اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا در استان فارس با قدرت در حال انجام است، گفت: تا کنون هیچ‌یک از مدیران استان فارس واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند.

هیچ‌یک از مدیران فارس واکسن نزده‌اند

به گزارش خبرگزارش فارس از شیراز، از ابتدای شیوع کرونا بحث ساخت واکسن در کشورهای مختلف از جمله ایران آغاز شد و فرآیندی که طبیعتا باید طی ده سال انجام شود در مدت زمان کمتر از یک سال اتفاق افتاد و تزریق واکسن بر اساس اولویت به گروه‌های هدف آغاز شد. 

علی‌رغم وجود شک و شبهه درباره برخی واکسن‌ها و عوارض احتمالی که به دنبال دارد، اما شیوع بیش از حد کرونا و روزهای مرگباری که در جریان است، سبب شد مردم راغب به تزریق واکسن باشند. 

با توجه به کمبود واکسن نسبت به تقاضا بر اساس شاخص‌های وزارت بهداشت، گروه‌های هدف تعیین شده و از ماه‌های پایانی سال گذشته تزریق واکسن در کشور آغاز شد. 

استان فارس نیز بر همین اساس با اولویت کادر درمان تزریق و تلقیح واکسن را آغاز کرد و به گفته مسوولان ستاد استانی کرونا مقام اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره نحوه ورود واکسن به استان و چگونگی انتخاب گروه‌های هدف به خبرگزاری فارس گفت: تزریق واکسیناسیون از ابتدای اسفندماه ۹۹ در استان آغاز و طی پنج نوبت ۲۸ هزار دوز واکسن به استان وارد شد. 

عبدالرسول همتی افزود: علاوه بر آن در یک نوبت نیز ۳۵ هزار دوز وارد شد که در مجموع تا کنون ۷۳ هزار دوز واکسن وارد استان شده است. 

وی با بیان اینکه بر اساس سند ملی تزریق واکسن باید از گروه‌های هدف آغاز شود، گفت: در ابتدا کادر درمان آن هم با اولویت ارتباط با بخش‌های کرونایی، سپس بیماران خاص، جانبازان شیمیایی بالای ۷۰ درصد، سالمندان مستقر در خانه‌های سالمند و پاکبانان در اولویت تزریق واکسن هستند. 

همتی با اشاره به اینکه تا کنون ۵۰ درصد کادر درمان واکسینه شده‌اند، گفت: پرسنل ICU کووید به طور صد در صد واکسینه شده‌اند و اولویت با تکمیل گروه‌های اعلام شده است که امیدواریم با این ۷۳ هزار دوز بتوانیم کل کادر درمان را واکسینه کنیم. 

این مقام مسوول با اشاره به ایجاد سه پایگاه بزرگ تزریق واکسن در شیراز گفت: یک پایگاه واقع در محوطه بیمارستان نمازی، دومین پایگاه سالن غدیر دانشکده توانبخشی و سومین پایگاه، ساختمان هلال احمر واقع در کوی زهرا است که در صورت دریافت بیشترِ واکسن قادر به افزایش تعداد سالن‌ها هستیم. 

وی در ادامه اظهار داشت: بر اساس خبرهای اعلام شده بنا است تعداد زیادی واکسن به کشور وارد شود که قطعا بخشی نیز به فارس تعلق پیدا می‌کند و واکسیناسیون ادامه خواهد داشت. 

همتی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن کرونا اجباری نیست، افزود: تعداد زیادی از افراد راغب به دریافت واکسن هستند اما باید صبر کرد تا نوبت به گروه‌های مختلف برسد چرا که پس از اتمام گروه‌های یاد شده نوبت به افراد دارای بیماری زمینه‌ای می‌رسد. 

تزریق واکسن بر اساس اولویت‌ گروه‌های هدف

در ادامه، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا نیز به خبرگزاری فارس گفت: تزریق واکسن بر اساس شاخصه‌های تعیین شده توسط وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و تا کنون هیچ مدیری در استان بجز مدیرانی که جزء کادر درمان و پزشک هستند، واکسن دریافت نکرده است. 

عبدالرضا قاسمپور در استان فارس را استان اول کشور به لحاظ تزریق و تلقیح واکسن دانست و گفت: خوشبختانه استان فارس اولین استان کشور در این حوزه است و به خوبی واکسیناسیون را انجام داده است و به همین ترتیب ادامه خواهد داد. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیشنهاد قرنطینه شهر شیراز و استان فارس گفت: دو هفته پیش پیشنهاد تعطیلی کامل را به ستاد ملی کرونا دادیم که تا به امروز ان را نپذیرفته‌اند. 

او افزود: در نوروز سال گذشته تنها پنج شغل جزء گروه یک بودند و تعطیلی به خوبی احساس می شد اما امسال با اضافه شدن شغل‌های مختلف همچون ابزار فروشی و لوازم ساختمانی و ... به مشاغل گروه یک تعطیلی به چشم نمی‌آید ضمن اینکه درصدی از مردم هم قوانین را رعایت نمی‌کنند. 

معاون استاندار فارس تاکید کرد: به طور مثال پارک‌ها تعطیل است اما پارک دیوار ندارد و علی‌رغم تذکر نیروهای شهرداری مردم در پارک‌ها حضور می‌یابند.

وی در ادامه از تشدید محدودیت‌ها و نظارت‌ها خبر داد و گفت: از ابتدای آذرماه و با شروع طرح جامع ۴۰۲ هزار و ۵۸۹ خودرو جریمه و ۹ هزار واحد صنفی در سطح استان پلمب شده‌اند و لذا همکاری مردم مهم‌ترین عامل در پیشگیری از شیوع ویروس است.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول