اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

رهامی: ‌ظریف تنها گزینه اجماع ساز اصلاحات است/ اگر «ناسا» از ما دعوت نکند شرایط متفاوت خواهد بود

محسن رهامی گفت: اگر ‌ظریف در انتخابات حاضر شود اقبال زیادی ‌بین اصلاح‌طلبان خواهد داشت. لذا به غیر از‌ ظریف فرد دیگری که اقبال عمومی زیادی داشته باشد طوری که بگوییم کاندیدای اجماع‌ساز است، وجود ندارد.

رهامی: ‌ظریف تنها گزینه اجماع ساز اصلاحات است/ اگر «ناسا» از ما دعوت نکند شرایط متفاوت خواهد بود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محسن رهامی، از کاندیداهای احتمالی جریان اصلاح‌طلب در انتخابات ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با روزنامه فرهیختگان به تحلیل استراتژی جریان اصلاحات پس از عدم‌حضور سیدحسن خمینی در انتخابات پرداخته است. مهمترین بخش‌های این گفت‌وگو در ادامه آمده است.

- درحال‌حاضر قرار شده است که کاندیداها، برنامه‌های خود را به نهاد اجماع‌ساز، ارائه کرده و سپس رای‌گیری می‌شود و کسانی که بیشترین اقبال را داشته باشند موردحمایت قرار می‌گیرند، اما اینکه چند نفر موردحمایت قرار بگیرند و این حمایت قبل یا بعد از ثبت‌نام‌ها باشد، هنوز قطعی نشده است.

- نظر بیشتر دوستان این است که پیش از ثبت‌نام تصمیم خود را گرفته و به شورای نگهبان کاندیداهای موردنظر خود را اعلام کنیم.

- البته برخی دیگر معتقد بودند اعلام حمایت از کاندیدای نهاد اجماع‌ساز باید به پس از تاییدصلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان موکول شود، بنابراین هنوز در این زمینه تصمیم نهایی گرفته نشده است.

- پس از منتفی‌شدن حضور‌سیدحسن خمینی، همچنان اجماع روی شخص خاصی قطعی نشده است و منتظر هستیم ابتدا سیاست ما درباره اعلام حمایت از کاندیداها قبل یا بعد از ثبت‌نام‌ها مشخص شود.

ظریف تنها گزینه اجماع ساز اصلاحات است

- اگر ‌ظریف در انتخابات حاضر شود اقبال زیادی ‌بین اصلاح‌طلبان خواهد داشت. لذا به غیر از‌ ظریف فرد دیگری که اقبال عمومی زیادی داشته باشد طوری که بگوییم کاندیدای اجماع‌ساز است، وجود ندارد.

- با توجه به نارضایتی عمومی از عملکرد دولت ‌روحانی، اصلاح‌طلبان معتقدند اگر قرار است سرمایه خود را هزینه کنند باید آن را برای نیروهای اصلاح‌طلب خرج کنند.

- البته اینکه در آینده وضعیت به چه شکل می‌شود مشخص نیست؛ چراکه اگر هیچ‌کدام از نیروهای مطرح اصلاح‌طلب تایید نشوند، ممکن است وضعیت تغییر کند.

- یک اقلیت در اصلاح‌طلبان ممکن است مانند دوره اسفند ۹۸ از کاندیداهای موجود حمایت کنند که این موضوع چندان پذیرفته‌شده نیست.

اگر «ناسا» از ما دعوت نکند شرایط متفاوت خواهد بود

- در مجلس اول و دوم و در سخت‌ترین شرایط کشور، عضو مجلس بودم و درحال‌حاضر نیز تمام تجربیات خود را پس از مشورت با بسیاری از اساتید به‌کار گرفته و در بسیاری از حوزه‌ها مشغول برنامه‌ریزی هستیم؛ ما روی سایر کشورها نیز مطالعه کردیم و در این زمینه به‌صورت مشخص روی مالزی و چین تمرکز و به این کشورها سفر داشته‌ایم و در آنجا نحوه عبور آنها از بحران‌های اقتصادی را به‌صورت میدانی بررسی کرده‌ایم.

- اگر نهاد اجماع‌ساز از ما دعوت کرده و برنامه‌های ما را ملاحظه کنند پس از آن همکاری خواهیم کرد، اما اگر این‌گونه نشود و شخص دیگری مورد اجماع نهایی قرار گیرد، برنامه‌های خود را تقدیم کرده و همکاری می‌کنیم، البته اگر نهاد اجماع‌ساز تعامل نداشته باشد، شرایط متفاوت خواهد بود.

- به گزارش خبرگزاری فارس، چندی پیش مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردمسالاری نیز تلویحا نهاد اجماع ساز را تهدید به جدایی کرده بود؛ «ما یک اختلاف برداشتی در مورد آنچه که جبهه اصلاح‌طلبان گفته داریم، ما اعلام کردیم که با جبهه اصلاحات همراهی داریم در حالتی که همه چیز به صورت طبیعی پیش برود.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول