اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| درآمد موقوفه زالی بر اساس نیات واقف هزینه می‌شود/ کمک به ساخت بیمارستان پیوند اعضا از محل درآمد این موقوفه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: درآمد حاصل از موقوفات شهر صدرا معروف به موقوفه زالی بر اساس نیات واقف هزینه می‌شود که بخشی از آن نیز در صدرا هزینه شده است.

فارس من| درآمد موقوفه زالی بر اساس نیات واقف هزینه می‌شود/ کمک به ساخت بیمارستان پیوند اعضا از محل درآمد این موقوفه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به دنبال ثبت سوژه‌ "درآمد موقوفات صدرا در همین شهر هزینه شود." موضوع را از اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس پیگیری کردیم.

در توضیحات این سوژه آمده است: با توجه به درآمد اداره اوقاف شهر صدرا از املاک این شهر خواهش می‌کنم اداره اوقاف شهر صدرا درآمد حاصله را خرج عمران و آبادی شهر صدرا کند زیرا شهر صدرا مستحق این درآمد است، این درآمد باید خرج ساخت درمانگاه و مدرسه و مراکز فرهنگی شود. 

این موضوع را پیگیری کنید، شهر صدرا نواقص زیادی دارد و نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها می‌باشد."

در این راستا مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس به خبرنگار فارس گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس ضمن قدردانی از توجه و دقت نظر مردم شهر صدرا و مخاطبان محترم خبرگزاری فارس نسبت به برخی موضوعات شهر صدرا و موقوفه مرحوم حاج خلیل زالی موارد ذیل را جهت آگاهی به اطلاع عموم شهروندان می رساند. 

حجت الاسلام موسوی افزود: از جمله اقدامات مهمی که تاکنون از محل عواید این موقوفه صورت پذیرفته کمک به ساخت و احداث بیمارستان پیوند اعضاء در شهر صدرا است، احداث هنرستان کار و دانش موقوفه زالی و راه‌اندازی رشته های تحصیلی کامپیوتر، حسابداری، طراحی دوخت و... در منطقه پشت باغ بیضاء و تامین هزینه های آموزشی دانش آموزان بی‌بضاعت و تامین و تجهیز امکانات آموزشی مورد نیاز این مرکز آموزشی که به صورت سالانه صورت می پذیرد نیز از دیگر عواید این موقوفه است. 

وی ادامه داد: کمک و اهداء دو میلیارد تومان به چهار هزار نفر از ایتام مستمند در قالب اجرای طرح تبرکات علوی در روز عید غدیرخم سال ۹۹ همچنین کمک ۶ میلیارد ریالی در قالب خرید و اهداء لپ تاب، تبلت و ارزاق معیشتی به ایتام پرورشگاه موقوفه زالی طی سال گذشته از جمله اقدامات خیرخواهانه این موقوفه بوده است. 

موسوی همچنین گفت: در راستای ارائه خدمات و اشتغال در سال ۱۴۰۰ عملیات احداث بزرگترین پرورشگاه موقوفه خاورمیانه با زیربنای ۴۸ هزار مترمربع و ظرفیت پذیرش ۵۰۰ نفر از ایتام مددجو در شهر صدرا آغاز می شود. این مجموعه عظیم با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان از محل موقوفه حاج خلیل زالی به زودی در شهر صدرا شیراز احداث خواهد شد. 

وی یادآور شد: پروانه و مجوزهای لازم احداث پرورشگاه اسفندماه سال گذشته اخذ شد و هم اکنون مجوز خاک برداری این مجموعه نیز دریافت شده است که به زودی پس از برگزاری مناقصه فاز اول آن که شامل اجرای اسکلت و دیوار گذاری است آغاز می شود. همچنین طرح معماری این مجموعه آماده شده و شامل بخش های مختلفی از جمله بخش آموزشی، درمانگاه خیریه، سالن های آمفی تئاتر و چند منظوره و همچنین بخش بزرگ تجاری و فروشگاهی خواهد بود. 

مدیرکل اوقاف فارس اظهار داشت: از دیگر برنامه های موقوفه زالی به منظور توسعه خدمات، عمران و آبادانی بیشتر شهر صدرا احداث ۲۶۰ واحد با کاربری های خدماتی، اداری و تجاری از محل موقوفه و در اراضی آن در این شهر است که هم اکنون در حال پیگیری است و به زودی عمیات عمرانی و اجرایی آن آغاز می شود. 

او افزود: لازم به ذکر است نیت موقوفه حاج خلیل زالی نگهداری، پرورش و آموزش کودکان یتیم مستمند در محل پرورشگاه موقوفه زالی می باشد که هم اکنون این پرورشگاه در خیابان خلیلی واقع شده است و مشغول به فعالیت و ارائه خدمات می باشد. همچنین از دیگر نیات این موقوفه ساخت سرویس بهداشتی در محل دروازه کازرون است که به منظور اجرای نیت واقف خیراندیش چند پلاک از محل عواید موقوفه در دروازه کازرون و جنب بقعه متبرکه سیدتاج الدین غریب(ع) خریداری شده است و عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز می شود. 

موسوی تاکید کرد: موقوفه مرحوم حاج خلیل زالی یکی از موقوفات عام المنفعه است که به طور ویژه در خدمت ایتام مستمند و نیازمند است به نحوی که عواید این موقوفه صرف اجرای امینانه نیت واقف خیراندیش می شود و خدمات بزرگ و قابل توجهی در این حوزه ارائه می کند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول