اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

لزوم بازنگری در مقاوم‌سازی بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

باید به فضای فیزیکی اماکن مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد که هم از نظر استحکام و هم از لحاظ زیبایی ظاهری نواقص و مشکلاتی دارد.

لزوم بازنگری در مقاوم‌سازی بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد از حیث وجود با برکت امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه در کشور یکی از استان‌های دارای رتبه به شمار می‌رود.

مردمان ۱۰۰% شیعه که عشق و ارادت آنها به ائمه و نوادگان آنها در طول تاریخ زبانزد بوده است در هر یک از 9 شهرستان و مناطق مختلف و بخش‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بقاع متبرکه‌ای وجود دارد که هر سال تعداد زیادی زائر بومی و غیر بومی قصد زیارت می‌کنند.

در سال‌های اخیر تلاش های زیادی صورت گرفته تا مرق حضرت بی بی حکیمه(س) به عنوان چهارمین بارگاه در کشور پس از بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) حضرت معصومه سلام الله علیها و حضرت علی بن موسی علیه السلام در شیراز معرفی شود و کنگره ملی آن حضرت نیز با شکوه خاص با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری برگزار شد.

اما در این بین باید به فضای فیزیکی این اماکن مقدس در استان اشاره کرد که هم از نظر استحکام و هم از لحاظ زیبایی ظاهری نواقص و مشکلاتی دارد.

بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد به دلایل مختلف از نظر نمای ساختمانی نیاز به بازنگری داشته و در خصوص استحکام نیز در زلزله سی سخت و همچنین زلزله اخیر گناوه شاهد برخی خسارت‌ها بودیم که لازم است در این خصوص تدبیری اندیشیده شود.

در همین خصوص علیرضا اتابک فرماندار گچساران با بیان این که به تاسیسات آستان مقدس بی بی حکیمه (س) در زلزله گناوه خسارت وارد شد گفت: به بخشی از تاسیسات از جمله سقاخانه و دیوار ها خسارات زیادی وارد شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول