اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شناسایی 36 روستای هدف توسعه صنایع دستی در کردستان/پیش‌بینی اشتغال ۸۷۰ نفر در بخش بازرگانی صنایع دستی در استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از شناسایی 36 روستای هدف توسعه صنایع دستی به منظور برنامه‌ریزی برای مبارزه با مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال در استان خبر داد.

شناسایی 36 روستای هدف توسعه صنایع دستی در کردستان/پیش‌بینی اشتغال ۸۷۰ نفر در بخش بازرگانی صنایع دستی در استان

یعقوب گویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: توسعه و تقویت رشته‌های مزیت‌دار و قابلیت‌دار صنایع دستی در روستاها با جدیت پیگیری خواهد شد و در این راستا 36 روستا به منظور تقویت زیرساخت‌ها و کانون‌های اشتغال و کارگاها را در سال جاری در اکثر شهرستان‌های استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به نقش کلیدی و اساسی بانوان در تولید صنایع دستی و توسعه روستاها اظهار داشت: بیش از 80 درصد از شاغلین حوزه صنایع دستی استان را بانوان تشکیل می‌دهند در همین راستا با تمام توان پیگیر حمایت از این قشر کارآفرین با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان هستیم.

گویلیان، ذهن خلاق، مبتکر، دقت و ظرافت را در اجرا و خلق یک اثر صنایع دستی را از شاخصه‌های مهم زنان صنعتگر و هنرمند روستایی در استان کردستان برشمرد و گفت: ارتقاء سطح کیفی محصولات صنایع دستی روستایی با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی، ایجاد بازارچه‌های موقت و دائم، توسعه و تقویت رشته‌های مزیت‌دار در روستاهای هدف از جمله برنامه‌های اجرایی در سال جاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان به مزیت‌های ثبت جهانی و ملی در حوزه صنایع دستی استان اشاره کرد و اظهار داشت: در استان کردستان، مریوان بعنوان شهر جهانی کلاش، آرمرده بعنوان شهر ملی شالبافی، دیوزناو بعنوان شهر ملی ارغوان‌بافی و کاکو بعنوان شهر ملی گلیم‌بافی ثبت شده است که همین اقدام موجب معرفی بهتر و بیشتر و تحرک خاصی در این شهرها و روستاها در حوزه صنایع دستی بومی ایجاد کرده است.

وی به برنامه‌های حوزه بازرگانی صنایع دستی استان هم اشاره کرد و افزود: در مجموعه 633 پروژه با پیش‌بینی اشتغال برای 870 نفر در بخش بازرگانی صنایع دستی در سال جاری در دست بررسی و اقدام است.

گویلیان توسعه اشتغال در شهرها و روستاهای ثبت ملی را مهم ارزیابی و عنوان کرد: تعداد 8 پروژه برای توسعه شهر آرمرده بانه، روستاهای دیوزناو و کاکو شامل، ایجاد و توسعه فضای کارگاهی، ایجاد بارازچه صنایع دستی، فروشگاه صنایع دستی با پیش‌بینی اشتغال برای 184 نفر در این مناطق در دست بررسی و اقدام در سال 1400 است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول