اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بن_بروجن باید تا پایان دولت فعلی به پایان برسد

شورای تبیین بسیج دانشجویی استان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: این‌بار صراحتاً اعلام می‌داریم که پروژه انتقال آب بن - بروجن باید تا پایان همین دولت به بهره‌برداری برسد و تمام جوانب تامین امنیت این پروژه مستقیماً بر عهده وزارت کشور و نیرو خواهد بود.

بن_بروجن باید تا پایان دولت فعلی به پایان برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شورای تبیین بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری در پی تنش‌های آبی در استان بیانیه‌ای صادر کرد که متن بیانیه به شرح زیر می‌باشد.

فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُکِّرُوا بِهِ أَنْجَیْنَا الَّذِینَ یَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَأَخَذْنَا الَّذِینَ ظَلَمُوا بِعَذَابٍ بَئِیسٍ بِمَا کَانُوا یَفْسُقُونَ
و چون هر چه به آنها تذکر داده شد در آن غفلت ورزیدند ما هم آن جماعت را که از کار بد منع می‌نمودند نجات بخشیدیم و آنان را که ظلم و ستمکاری کردند به کیفر فسقشان به عذابی سخت گرفتار کردیم.(( سوره اعراف آیه 165))

اکنون و در ماه مبارک رمضان، ماه وحدت و یکدلی مسلمانان، متاسفانه شاهد حرکاتی هنجارشکنانه از سوی افرادی هستیم که بی‌منطق و بدون علم و آگاهی و صرفا از روی تعصب و غرض‌ورزی برای چندمین بار به پروژه انتقال آب بن – بروجن حمله‌ور شده و باعث به وجود آمدن خساراتی در این زمینه شده‌اند.

متاسفانه در سالیان گذشته شاهد بی‌تدبیری‌های زیادی در مسئله انتقال آب درون و بیرون حوضه‌ای در سراسر کشور بوده‌ایم و این امر در استان چهارمحال و بختیاری که سرچشمه سه رودخانه بزرگ کشور یعنی زاینده رود، کارون و دز است شدت بیشتری دارد.

متاسفانه با وجود منابع آبی عظیمی که در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد اما قریب به ۵۰۰ هزار نفر یعنی بیش نیمی از مردم استان با مشکل بی‌آبی و نه کم‌آبی مواجه‌اند و علنا زندگی و معیشت این مردم به مخاطره افتاده است.

مردم استان چهارمحال و بختیاری از دیرباز با زاینده‌رود گذران زندگی کردند و سختی کوهستان را به جان خریده‌اند و امروز مظلومانه حتی یک قطره آب هم بر این مردم دریغ می‌شود. کسانی که بیشترین بها را برای آب داده‌اند کسانی که خانه‌ها، زمین‌های کشاورزی، روستا و شهرهایشان برای احداث سدها و تونل‌های انتقال آب نابود و ویران گشته، امثال دریاقلی سورانی‌هایی که روزی ناجی آبادان و خرمشهر در دوران دفاع مقدس بودند به خاطر همین مسائل مجبور به کوچ شدند و اکنون حتی حق آبه قانونی خود را نیز دریافت نمی‌کند.

پروژه انتقال آب درون استانی بن - بروجن که برای احقاق اندکی از حقوق مردم مظلوم و رنجیده استان در سه دولت پیاپی مصوبه و مجوز قانونی دارد پس از چندین سال از وعده‌های پوچ مسئولین مبنی بر افتتاح و بهره‌برداری اما هنوز اندرخم مشکلات فراوان است و هر روز شاهد تخریب قسمتی از این پروژه حیاتی هستیم.

صراحتا به مسئولین دولتی و به خصوص وزرای محترم کشور و نیرو اعلام می‌داریم این پروژه مستقیماً بر حیات و زندگی مردم اثر دارد و مبادا در تابستان پیش رو غیزانیه‌ای دیگر این بار در استان چهارمحال و بختیاری رقم بخورد که تبعات سنگین امنیتی و اجتماعی آن گریبان آقایان را در واپسین طول عمر مسئولیتشان خواهد گرفت.

این‌بار صراحتاً اعلام می‌داریم که پروژه انتقال آب بن - بروجن باید تا پایان همین دولت به بهره‌برداری برسد و تمام جوانب تامین امنیت این پروژه و همچنین تأمین مالی این پروژه مستقیماً بر عهده وزارت کشور و نیرو خواهد بود که در غیر این صورت این امر به حساب ترک فعل مسئولان گذاشته خواهد. سازمان بازرسی و نهاد‌های ناظر حاکم نظارت خود را بر مصوبات دولت بصورت جدی پیگیری نمایند و در صورت تخطی پرونده را به قوه محترم قضایی انتقال دهند.

نکته دیگر اینکه از این پس مردم غیور استان چهارمحال و بختیاری مماشات نخواهند کرد و اجازه انتقال یک قطره آب را به استان‌های دیگر بدون مجوزهای زیست محیطی و بدون تامین نیاز مبدا نخواهند داد.

 متاسفانه مسئولین استان اصفهان سهوا یا عمدا که هر دو خطای نابخشودنی است مشکل کم آبی کشاورزان را برداشت‌های بی‌رویه آب در استان چهارمحال و بختیاری و مقصر را مردم استان ما می‌دانند اما برکشاورزان و مردم غیور اصفهان لازم است از مسئولین‌شان بخواهند در این زمینه شفاف‌سازی شود که با وجود برداشت اضافه بر قانون و نیاز از حوضه زاینده رود چرا همچنان مشکلاتی برای کشاورزان اصفهانی وجود دارد و این منابع آبی در کجا مصرف می‌شود.

بزرگترین سرمایه هر کشور اعتماد مردم است، وزارت کشور و نیرو در این زمینه مسئول‌اند و سکوت پیشه‌کردن ایشان موجب اتفاقات ناگواری خواهد شد که تبعات خوبی برای دولت و نظام نخواهد نداشت.
والسلام علیکم
شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری

انتهای پیام/68035

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول