اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

واحدهای صنفی ناقض دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شوند

استاندار سمنان گفت: واحدهای صنفی و سوپرمارکت‌ها که بر اساس رنگ‌بندی شیوع کرونا در این استان باز هستند، در صورت تخلف و نقض دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شوند.

واحدهای صنفی ناقض دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر عصر امروز در ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد:‌ وضع کشور کماکان از نظر شیوع کروناویروس نگران‌کننده و شیب شیوع این ویروس صعودی است.

وی بیان کرد: استان سمنان هم از نظر وضع شیوع کروناویروس، روند صعودی دارد؛ اگرچه به نسبت دیگر استان‌های کشور، شیب شیوع این بیماری کمتر بوده و این امر به دلیل آن است که استان سمنان دیرتر از دیگر استان‌ها وارد پیک جدید شیوع کرونا شد و روند شیوع کرونا در استان در هفته‌های آینده افزایشی خواهد شد.

استاندار سمنان اضافه کرد: هنوز به پیک قبلی شیوع کرونا در استان سمنان نرسیدیم و امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به پیک گذشته نرسیم.

آشناگر با بیان اینکه رعایت دستورالعمل بهداشتی تنها راهکار مقابله با تداوم شیوع کرونا در استان سمنان است، گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وظیفه همگانی است و توقع داریم در زمینه رعایت دستورالعمل‌ها، دستگاه‌های اجرایی با جدیت پای کار باشند.

وی ادامه داد: در وضع قرمز کرونایی در ادارات ضروری تا ۵۰ درصد کارکنان به دورکاری بروند و باید این کار اتفاق بیفتد و در صورت انجام نشدن دورکاری‌ها در ادارات، مسؤولیت شیوع این ویروس در اداره برعهده مدیر مجموعه است.

نظارت‌ها بر تردد شبانه افزایش یابد

استاندار سمنان تصریح کرد: نیروی انتظامی حتماً تردد درون‌شهری و برون‌شهری را کنترل کند و در زمینه تردد شبانه نیز نظارت‌ها باید افزایش یابد.

آشناگر عنوان کرد: تیم بازرسی باید حضور بیشتری در واحدهای صنفی مجاز به فعالیت بر اساس رنگ‌بندی کرونایی داشته باشند و باید تخلف‌ها در واحدهای صنفی متخلف که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، ثبت و در چارچوب قانون با اصناف متخلف برخورد شود.

وی افزود: گزارش شده است که برخی از مشاغل گروه یک که در مناطق با وضع رنگ‌بندی قرمز باز هستند، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که باید به این واحدها تذکر داده شود.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: هشدار داده شود که اگر سوپرمارکت‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کروناویروس را رعایت نکنند، به‌طور حتم پلمب می‌شوند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول