اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مراکز کاریابی خراسان رضوی بیش از ۱۰۰۰۰ نفر را به کار گماردند/ لغو مجوز۴ کاریابی در مشهد و سبزوار

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در رابطه با عملکرد کاریابی‌های استان گفت:مراکز کاریابی خراسان رضوی بیش از ۱۰ هزار نفر را به کار گماردند.

مراکز کاریابی خراسان رضوی بیش از ۱۰۰۰۰ نفر را به کار گماردند/ لغو مجوز۴ کاریابی در مشهد و سبزوار

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، حمیدرضا پناه با اشاره به عملکرد اداره اشتغال و هدایت نیروی کار این اداره کل در سال گذشته اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۵۸ کاریابی غیردولتی داخلی در سطح استان فعال هستند که از این تعداد ۲۵ کاریابی در مشهد و ۳۳ کاریابی در سایر شهرستان‌ها فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بابیان اینکه  شهرستان‌های جوین و کلات فاقد کاریابی هستند، افزود: علاوه بر فعال بودن ۵۸ کاریابی غیردولتی داخلی، تعداد ۱۶ کاریابی بین‌المللی نیز دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نیشابور و  مشهد فعال هستند.

وی با توجه به نقش مهم کاریابی‌های استان ابراز کرد: کاریابی‌ها با توجه آشنایی به نیازهای بازار کار از سویی و شناسایی متقاضیان کار از سوی دیگر می‌توانند نقش مهم و بسزایی در راهنمایی کارجویان و متقاضیان کار داشته باشند.

پناه با اذعان به اینکه ارائه راهنمایی و مشاوره  و هدایت سرمایه‌های انسانی به‌سوی فرصت‌های شغلی مناسب از طرف کاریابی‌ها می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری و توسعه پیشرفت اقتصادی میهن اسلامی شود، یادآور شد: تا پایان اسفندماه سال ۹۹ تعداد ۲۰جلسه هیأت استانی کاریابی‌ها برگزارشده و مواردی در خصوص صدور مجوز تأسیس ۵ کاریابی در مشهد و شهرستان‌ها ، لغو مجوز ۴ کاریابی متخلف در شهرستان‌های مشهد و سبزوار، تذکر کتبی به ۹ کاریابی به دلیل تخلف به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به عملکرد کاریابی‌های استان در شناسایی فرصت‌های شغلی و به‌کارگماری جویندگان کار ابراز کرد:  سال گذشته کاریابی‌های استان با ارائه خدمات مشاوره‌ای، توزیع مناسب فرصت‌های شغلی،کنترل حضوروغیاب بیمه بیکاری و ثبت‌نام از جویندگان کار کمک بزرگی در اجرای صحیح حقوق شهروندی در این اداره کل بر عهده داشتند و توانسته‌اند در این مسیر اقدامات خوبی انجام دهند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا شمار کارجویان ثبت‌نام‌شده در مراکز کاریابی استان را طی سال گذشته  ۳۳ هزار و ۲۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت ۲۳ هزار و ۴۶۲ فرصت شغلی نیز توسط این مراکز در خراسان رضوی شناسایی‌شده، به‌طوری‌که در این مدت ۱۰ هزار و ۳۹۰ نفر به کار گمارده شدند.

 وی، کاریابی‌ها را بازوان توانمند و از سرمایه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای نقش‌آفرینی  در حوزه‌های مختلف نقش‌آفرینی و خدمات کاریابی با نگاه اعتماد،صیانت از سرمایه‌های انسانی و جلوگیری از گرفتاری و آسیب‌های اجتماعی دانست و یادآور شد: سال گذشته هزار و ۲۷۵ نفر در خراسان رضوی زیرپوشش طرح دانش‌آموختگان دانشگاهی قرار گرفتند که  ۸۰۳ نفر در استان متقاضی کارورزی شده و برای بهره‌گیری از طرح دانش‌آموختگان دانشگاهی ثبت‌نام کردند.

پناه تأکید کرد: سال گذشته تعداد ۸ مورد کاریابی غیرمجاز شناسایی و با آنان برخورد قانونی به‌عمل‌آمده و تعداد 5 کاریابی غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی‌شده که منجر به صدور رأی شده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول