اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تشکیل ۲۵۳ صندوق خرد محلی با عضویت ۶۰۰۰ از بانوان روستایی خراسان رضوی

کارشناس امور زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از تشکیل ۲۵۳ صندوق خرد روستایی در این استان خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۶ هزار نفر از بانوان روستایی در خراسان رضوی عضو صندوق اعتبارات خرد محلی شدند.

تشکیل ۲۵۳ صندوق خرد محلی با عضویت ۶۰۰۰ از بانوان روستایی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، مژگان یوسفلی با اشاره به اینکه صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در خراسان رضوی ۲۰ ساله شد، اظهار کرد: نهادسازی و سازمان‌دهی بانوان فعال بخش کشاورزی در قالب تشکل‌های اقتصادی از قبیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی منجر به توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی آن‌ها شده و مسیر اشتغال پایدار و رونق کسب‌وکارهای خرد روستایی را هموار خواهد کرد.

کارشناس امور زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بابیان این‌که طرح توانمندسازی زنان برای حضور فعال آن‌ها در عرصه‌های مختلف از اهداف تشکیل صندوق خرد زنان روستایی در راستای فقرزدایی است، افزود: با ایجاد و گسترش فعالیت‌های درآمدزا به‌ویژه برای زنان کم‌درآمد، توسعه جوامع محلی تسهیل می‌شود.

وی یادآور شد: این برنامه روش کارایی برای افزایش درآمد خانوارهای فقیر در روستاها است، به‌طوری‌که از طریق این صندوق توانمندی‌های زنان ازجمله عملکرد در مدیریت، تصمیم‌گیری در خانواده و اجتماع افزایش می‌یابد.

یوسفلی با اشاره به اهداف تشکیل این صندوق‌ها تأکید کرد:  توجه و تمرکز به گروه‌های کم‌درآمد زنان روستایی، افزایش سطح درآمد زنان با اجرای پروژه‌های کوچک، تواناسازی زنان روستایی در انجام کار گروهی، هدایت پس‌اندازهای غیرمولد ( زنان ) به سرمایه‌های مولد کارآمد، برنامه‌ریزی جهت اجرای پروژه‌ها مبتنی بر ظرفیت و امکانات و شرایط منطقه ، شکست چرخه فقر و نجات خانوار روستایی از آن، افزایش ضریب دسترسی زنان روستایی کم‌درآمد به تسهیلات اعتباری و توسعه اشتغال و تثبیت مشاغل دارای بحران مالی ازجمله اهداف این پروژه است.

وی بابیان اینکه در استان خراسان رضوی ابتدا به‌صورت پایلوت تعداد ۵ صندوق در شهرستان نیشابور اجرا و تا پایان سال۹۶ تعداد آن به ۲۶صندوق رسید، بیان کرد: در سال ۹۷در پی اجرای تفاهم‌نامه ملی وزارتخانه با صندوق کارآفرینی امید این پروژه در خراسان رضوی وارد مرحله جدیدی شد، به‌طوری‌که تاکنون ۲۵۳ صندوق اعتبارات خرد در این استان تشکیل‌شده است.

کارشناس امور زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون حدود ۶ هزار نفر از بانوان روستایی در خراسان رضوی عضو صندوق اعتبارات خرد محلی شدند و ۲۲۵ صندوق تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغال کوچک خانگی توسط اعضای صندوق‌ها با وام‌های کوچک در روستاها راه‌اندازی شده که چگونگی اجرایی آن‌ها توسط صندوق کارآفرینی امید و کارشناسان امور زنان روستایی  نظارت می‌شود.

یوسفلی بر ضرورت نظارت مستقیم بر نحوه وام‌دهی به اعضا و اشتغال ایجادشده تأکید کرد و افزود: انتخاب تسهیلگر در ابتدای راه‌اندازی صندوق  در هر روستا و مشارکت همه افراد ذی‌نفوذ در روستاها برای تشکیل صندوق اعتبارات خرد می‌تواند در امر پایداری صندوق‌ها مؤثر باشد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول