اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

فارس من| اوقاف حامی هیآت مذهبی/هیآت برای اجرای برنامه در خواهر امام برنامه ارائه کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه حمایت از فعالیت هیئت‌های شاخص در بقاع متبرکه سیاست سازمان اوقاف بوده، گفت: اوقاف گیلان همچون سال‌های گذشته از حضور هیئت‌های مذهبی شاخص، انقلابی و با برنامه برای برگزاری مراسم دینی و آیینی استقبال و حمایت می‌کند.

فارس من| اوقاف حامی هیآت مذهبی/هیآت برای اجرای برنامه در خواهر امام برنامه ارائه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سامانه "فارس من" به‌منظور ثبت و پیگیری مطالبات مردمی در خبرگزاری فارس راه‌اندازی شده و تلاش می‌کند در اولین فرصت پاسخ سوژه ثبت‌شده را از سوی مسئولین دستگاه و متولیان امر گرفته و به سمع و نظر مخاطبان برساند.

«گلایه هیئت‌های مذهبی رشت از انحصاری کردن حرم خواهر امام رضا (ع) توسط سازمان اوقاف»، یکی از سوژه‌هایی بود که مخاطبی در سامانه فارس من ثبت و در آن مطرح کرده بود که «جمعی از هیئت‌های مذهبی رشت از انحصاری کردن و واگذاری حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) به یک هیئت خاص توسط اوقاف کشور انتقاد و گله‌مندند».

اوقاف حامی هیآت مذهبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت ضمن رد انحصاری واگذاری کردن بقعه خواهر امام‌ رشت به یک هیئت خاص اظهار کرد: بقاع متبرکه قطب فرهنگی هستند و همه باید در حفظ و ارتقای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در بقاع تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین ستار علیزاده با بیان اینکه به حول قوه الهی هیئت‌های مذهبی فعالی در سطح گیلان فعالیت می‌کنند و همیشه فعالیت پرشور و شکوه آن‌ها، گرمابخش محافل مذهبی ازجمله بقاع متبرکه سراسر استان بوده، افزود: اهتمام ویژه اوقاف گیلان در استفاده از ظرفیت فرهنگی و مذهبی ناشی از کارکرد هیآت جهت برگزاری مراسم مذهبی و انقلابی و تعظیم شعائر اسلامی در بقاع متبرکه از یک‌سو و از سوئی دیگر ایجاد هم‌افزائی و مشارکت بین بقاع متبرکه و هیآت مذهبی و درنهایت برافراشته نگه‌داشتن پرچم ولایت و حضور حداکثری مردم در این اماکن متبرکه در سال‌های گذشته محسوس و ملموس است.

وی با بیان اینکه پیوسته سازمان اوقاف در جهت بهره‌مندی از ظرفیت هیئت مذهبی گام برداشته، افزود: سیاست سازمان اوقاف حضور هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه بوده و در برخی از بقاع متبرکه هیئت‌های شاخص به‌عنوان محور برگزاری جلسات حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه بقعه متبرکه حضرت فاطمه اخری (خواهر امام رشت) سلام‌الله علیهما یکی از بقاع متبرکه شاخص کشوری و ملی است، تصریح کرد: همه هیئت‌های مذهبی می‌توانند برنامه خود را به هیئت‌امنای آن بقعه متبرکه ارائه تا بعد از تصویب و سپس با بررسی ابعاد تعریف‌شده در حرم مطهر برنامه اجرا کنند و این دستور طی نامه رسمی به هیئت امناء حرم مطهر خواهر امام (س) ابلاغ‌شده و از آن عزیزان خواسته‌شده که با تشکیل جلسات و تعامل و دعوت از هیئت‌های مذهبی علاقه‌مند تا پایان فروردین سال جاری، برنامه‌ریزی انجام و نتیجه را به اداره رشت ارسال کنند.

علیزاده با اشاره به دغدغه برخی از تشکل‌های فرهنگی و هیئت مذهبی مبنی بر اجرای برنامه در بقعه متبرکه خواهر امام رشت بیان کرد: هیئت ثارالله رشت به‌عنوان یک هیئت شاخص، برنامه‌های خود را در طول سال با یک تعامل بسیار خوب برای اجرا به هیئت‌امنا اعلام و پس از بررسی فرایندها، مجوز برگزاری مراسم را از اوقاف گرفته است که یکی از این ایام، اجرای ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.

وی با اذعان به اینکه هم‌اکنون نیز هیئت‌های علاقه‌مند در ماه مبارک رمضان می‌توانند در ساعاتی که هیئت ثارالله برنامه ندارد با هماهنگی متولیان امر اجرای برنامه داشته باشند، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه هیئت ثارالله در حرم مطهر فاطمه اخری (س) برنامه دارد، هیئت دیگر نیز می‌تواند در ساعاتی که هیئت برنامه ندارد، برنامه‌های خود را تدوین و جهت اجرا به هیئت‌امنا اعلام کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه هم‌اکنون نیز تشکل‌هایی در حرم مطهر خواهر امام رشت اجرای برنامه دارند، افزود: بسیج مداحان نیز برای برخی از مداحان و سخنرانان استانی برنامه‌هایی را در خواهر امام رشت تدارک دیده که روزانه ضبط و در سیمای استانی پخش می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه واگذاری اجرای برنامه در حرم مطهر خواهر امام منحصر به مداح و سخنرانان اصلی هیئت ثارالله نیست، گفت: به‌غیراز مداح اصلی هیئت ثارالله رشت، برخی دیگر از مادحین و سخنوران داخلی در حرم مطهر خواهر امام با دعوت هیئت ثارالله و موافقت اوقاف در هیئت مذکور برنامه دارند و نمی‌توان گفت درها بر روی تشکل‌های فرهنگی و هیئت مذهبی بسته‌شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول