اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

طلب ۷۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی لرستان از کارفرمایان/ بخشودگی جرایم با شرط حفظ اشتغال

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه شهرداری‌ها با ۲۴۰ میلیارد تومان بیشترین حجم بدهی را به خود اختصاص داده است، گفت: در مجموع حجم مطالبات تامین اجتماعی از کارفرمایان ۷۰۰ میلیارد تومان است.

طلب ۷۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی لرستان از کارفرمایان/ بخشودگی جرایم با شرط حفظ اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، منوچهر گودرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به موضوع بخشودگی جرائم کارفرمایان عنوان کرد: سال گذشته قانون بخشودگی جرایم کارفرمایان را نداشتیم، اما امسال با توجه به شعار سال و در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی بند ۳ تبصره پنج قانون بودجه ۱۴۰۰ بخشودگی جرایم مشمول کارگاه‌های فعال خواهد شد.

وی افزود: یکی از شروط بخشودگی حفظ اشتغال پایدار است، یعنی لیست بیمه  ۱۴۰۰ باید با لیست بهمن ماه ۹۸ مطابقت داشته باشد، این بخشودگی تا ۳۱ تیرماه وقت دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به تعداد کارگاه‌های استان گفت: ۱۹ هزار و ۳۹۰ کارگاه در سطح استان داریم، همچنین ۲۲۵ هزار بیمه شده اصلی و ۳۹۰ هزار نفر افراد تبعی داریم.

گودرزی تعداد مستمری بگیران استان را هم ۶۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز ۲۴۰۰ نفر است، همچنین ۲۵ هزار کارگر ساختمانی استان نیز بیمه هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه  شهرداری‌ها با ۲۴۰ میلیارد تومان بیشترین حجم بدهی را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: بدهی برخی کارگاه‌ها هم بالا است مانند پارسیلون با ۴۵ میلیارد تومان و یخچال سازی با ۱۴ میلیارد تومان، در مجموع میزان بدهی کارگاه‌های به تامین اجتماعی ۷۰۰ میلیارد تومان است.

گودرزی در مورد متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز توضیح داد: مرداد ماه و اسفندماه سال گذشته دو نوبت پرداختی داشتیم، قرار بود فروردین مجدد متناسب سازی انجام شود که به دلیل مشکلات ترک افزاری این مهم انجام نشد قول داده‌اند اردیبهشت ماه حکم، فیش و پرداختی انجام شود.

وی در مورد افزایش دستمزد کارگران نیز توضیح داد: افزایش دستمزد ۲۵ تا ۲۶ درصد تصویب شد اما افزایش دستمزد تامین اجتماعی با آیتم‌هایی که دارد قطعا بالای ۳۰ درصد است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان در خصوص مراجعات غیر حضوری مشتریان افزود: کاهش مراجعات غیر حضوری در قالب طرح ۳۰۷۰ یکی از طرح‌های خوبی است که اجرای آن به لرستان واگذار شده است، این طرح با شیوع کرونا سرعت بیشتری گرفت.

به گفته گودرزی مشتریان از مراجعات غیر حضوری در بیشتر موارد رضایت دارند، تنها مشکل ما مستمری بگیران هستند که به دنبال مرتفع کردن مشکلات هستیم.

وی در خصوص برخی اظهار نظرها مبنی بر ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی نیز بیان کرد: ببینید تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیر دولتی و درآمد هزینه‌ی ست ‌و بالای ۴۰ میلیون جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی هستند که رقم بالایی است‌.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان تأکید کرد: با وجود مشکلات اما صندوق تامین اجتماعی یکی از صندوق‌های پابرجا است و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول