اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

خیز بلند فدراسیون‌ جهانی کوراش برای ورود به المپیک لس‌آنجلس+عکس

دبیرکل انجمن کوراش کشورمان گفت: فدراسیون جهانی کوراش با همکاری دولت ازبکستان، سعی دارد تا این رشته ورزشی در بازی‌های المپیک 2028 لس‌آنجلس حضور داشته باشد.

خیز بلند فدراسیون‌ جهانی کوراش برای ورود به المپیک لس‌آنجلس+عکس

کوروش خسرویار در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه کشور ازبکستان تلاش دارد تا ورزش کوراش در بازی‌های المپیک ورود پیدا کند، اظهار داشت: پیرو دستور شوکت میرزایف رئیس جمهور ازبکستان در سال گذشته، مبنی بر گسترش و فراگیر شدن کوراش در جهان و حضور این ورزش در بازی‌های المپیک، وزارت ورزش و توریسم و کمیته ملی المپیک این کشور با همکاری انجمن بین‌المللی کوراش بر سر برنامه مدون برای حضور این ورزش در بازی‌های المپیک 2028 لس‌آنجلس به توافق رسیدند. این توافق هفته گذشته با حضور حیدر فرمان رئیس فدراسیون جهانی کوراش و وزیر ورزش و توریسم ازبکستان به امضا رسید.

وی افزود: عبدالله ظفر عبدالستارویچ معاون اول ریاست جمهوری کشور ازبکستان به عنوان نماینده دولت و عضو جدید هیأت رئیسه به عنوان نایب رئیس انجمن جهانی کوراش درآمد تا ضمن نیازسنجی از تمامی امکانات دولت ازبکستان در داخل و خارج این کشور برای این هدف بزرگ اقدام کنند.

دبیرکل انجمن کوراش ایران عنوان کرد: جلسه‌ای با حضور هیأت رئیس فدراسیون جهانی کوراش، رئیس، نایب رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک، وزیر و معاون ورزشی وزیر ورزش و توریسم ازبکستان در خلال مسابقات کوراش جایزه بزرگ حکیم ترمزی ازبکستان برگزار شد. توافق شد جهت گسترش روز افزون این رشته مراحل نهایی پیوستن به گایس که مقدمات آن قبلا انجام شده بود به پایان برسد. بر این اساس تعیین شد تا سالانه مبلغ دو میلیون دلار جهت آموزش کوراش در جهان با محوریت انستیتوی بین‌المللی کوراش هزینه شود. هم اکنون ریاست انستیتوی بین‌المللی کوراش بهاالدین ولی‌اف رئیس قوه قضاییه ازبکستان است. همچنین معاونت آموزشی و دانشجویی آن هم بر عهده محمدرضا نصیری نژاد از کشورمان است.

وی ادامه داد: با توجه به حضور کوراش در بازی‌های آسیایی و جهانی از جمله دانشجویان جهان، نظامیان جهان، پاراکوراش، کوراش ساحلی و بازی‌های مربوطه در دستور کار قرار گرفت.

خسرویار با اشاره به ساخت انستیتوی بین‌المللی کوراش در ازبکستان تاکید کرد: در این جلسه، مراحل ساخت جدید انستیتو بین‌المللی کوراش و فدراسیون جهانی کوراش در مجموعه المپیک تاشکند رونمایی و ساخت آن آغاز شد. این مجموعه بیش از 45 هزار متر مربع زیر بنا، فضای ورزشی، اداری و اقامتی خواهد داشت. همزمان با بازی‌های آسیایی جوانان در تاشکند به بهره‌برداری خواهد رسید.

خسرویار خاطرنشان کرد: مذاکرات انجام شده و تغییرات صورت گرفته است و از این رو تقویم عملیاتی سال 2021 تا 2022 با نظر هیأت رئیسه فدراسیون جهانی کوراش اصلاح و مقرر شد در پایان این ماه منتشر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول