اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

93 درصد فرآورده‌های تولیدی زنجان استاندارد هستند

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: در بازرسی‌های انجام شده مشخص شد که 93 درصد از واحدهای صنفی، همه فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری هستند.

93 درصد فرآورده‌های تولیدی زنجان استاندارد هستند

سیروس صارمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای  اجرای طرح کنترل بازار، طی یک سال گذشته تعداد 3 هزار و ۴۳۵ بازرسی از مراکز صنفی این استان صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان افزود: در بازرسی‌های انجام شده مشخص شد که 93 درصد از واحدهای صنفی تمامی فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری، دارای نشان استاندارد و کد 10 رقمی بودند و در مواردی که مغایرتی با استانداردهای ملی مشاهده شده است، اقدامات قانونی به عمل آمده است.

وی با تاکید بر اینکه کارشناسان ابن اداره کل، با مراجعه به مراکز صنفی در سطح استان، کالاهای  مختلف را به لحاظ داشتن نشان استاندارد، کد 10 رقمی، تاریخ تولید و انقضای معتبر، مورد بررسی  قرار می‌دهند، تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه و فروش کالاهای فاقد استاندارد و مندرجات لازم، این کالاها از مراکز صنفی جمع‌آوری و برابر مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، با متخلفان امر برخورد می‌شود.

صارمی در ادامه از  علامت‌گذاری یک هزار و 65 ترازو و باسکول در سال 99، در استان زنجان خبر داد و گفت: در سال 99، با هدف شناسایی و علامت‌گذاری ترازوها و باسکول‌های قانونی، تعداد یک هزار و 65 ترازو و باسکول در استان زنجان علامت‌گذاری شد.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان با اعلام اینکه این طرح در سه حوزه، ترازوهای تولید داخل دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد، ترازوهای وارداتی از مبادی قانونی و همچنین ترازوهای مورد استفاده صنوف، که مورد آزمون دوره‌ای قرار گرفته است و صحت عملکرد آنها تایید شده و دارای برچسب صحت عملکرد هستند، انجام می‌گیرد، افزود: هدف از اجرای این طرح شناسایی و علامت‌گذاری ترازوها و باسکول‌های قانونی، از ترازوها و باسکول‌های غیر قانونی و قاچاق است.

وی با اشاره به اینکه پلمب این علامت‌ها، به کد 10 رقمی مجهز است که امکان ردیابی ترازو را امکان‌پذیر می‌کند، گفت: اجرای این طرح تا علامت‌گذاری کلیه وسایل توزین قانونی موجود در سطح استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول