اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اعلام محدودیت‌های کرونایی جدید در لرستان/ ساعت فعالیت ادارات کاهش یافت

چهل و سومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا عصر امروز برگزار و محدودیت‌های جدید کرونایی برای هفته آینده در لرستان اعلام شد.

اعلام محدودیت‌های کرونایی جدید در لرستان/ ساعت فعالیت ادارات کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا عصر امروز به ریاست استاندار لرستان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

با توجه به بیشتر شدن شیوع کرونا در لرستان در این جلسه تصمیمات جدیدی گرفته شد.

مصوبات این جلسه که از ٢٨ فروردین لازم‌الاجرا است به شرح زیر است:

۱- مقرر گردید اداره کل صنعت معدن و تجارت پیشنهادات خود را برای کمک به اصناف آسیب دیده از بیماری کرونا، جمع بندی و به دبیرخانه ستاد استانی جهت طرح و پیگیری از طریق ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارسال نماید.

۲- مقرر گردید بانک ملی به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانکهای استان اقدامات و پیگیری‌های لازم را جهت جلوگیری از اقدامات حقوقی با هدف ممانعت از برگشت چک‌های صادر شده توسط اصناف طی دو هفته اخیر(تعطیلات اصناف به دلیل شرایط قرمز) انجام دهد.

۳- مقرر گردید دادگستری استان با توجه به تعطیلی دو هفته‌ای اصناف و مشاغل بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ترتیبی اتخاذ نماید تا پایان وضعیت قرمز و تعطیلی اصناف، اقدامات قضایی و حقوقی بر روی چک های برگشت خورده اصناف اعمال نگردد.

۴- مقرر گردید اداره کل صمت و اتاق اصناف از ظرفیت اتحادیه های صنفی در راستای تعطیلی مشاغل تعیین شده در شرایط قرمز استفاده نموده و این اتحادیه ها را موظف به همکاری نمایند.

۵- به منظور جلوگیری از همزمانی مراسمات مربوط به دفن اموات در آرامستان‌ها، مقرر گردید پزشکی قانونی از صدور همزمان جواز دفن خودداری نموده و در فواصل زمانی مشخص نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام نماید.

۶- با توجه به مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا هرگونه فعالیت مذهبی و فرهنگی در فضای مساجد به منظور برگزاری نمازهای جماعت یومیه_مراسم آیینی و مذهبی و... در شهرهای قرمز ممنوع می‌باشد.

۷- مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی در خصوص تجهیز و راه اندازی بلوک جدید بیمارستان شهدای هفتم تیر دورود و همچنین نصب دستگاه اکسیژن ساز جدید این بیمارستان اقدام لازم را در اسرع وقت به عمل آورد.

۸- مقرر گردید کلیه مدیران کل و روسای دستگاه‌های استانی، واحدهای شهرستانی ذیربط خود را در خصوص حداکثر همکاری با ستادهای شهرستانی مدیریت بیماری کرونا ( فرمانداری‌ها) توجیه نمایند.

۹- مقرر گردید در صورت عدم همکاری اهمال و کم کاری مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و همچنین مدیران شهرستانی با ستادهای مدیریت بیماری کرونا در استان و شهرستان‌ها، مدیران متخلف به تخلفات اداری و مراجع قضایی معرفی گردند.

۱۰- با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های استان مقرر گردید؛ فرمانداران به عنوان روسای ستادهای شهرستانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص دور کاری کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان تصمیم‌گیری نمایند. بدیهی است اجرای دستورالعمل هوشمند محدودیت‌ها در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ های تابعه (دورکاری پرسنل) با صلاحدید فرماندار ذی‌ربط انجام خواهد شد.

۱۱- با توجه به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا و قرمز بودن کلیه شهرستان های استان مقرر گردید از روز شنبه ۲۸ فروردین لغایت روز دوشنبه ۳۰ فروردین به مدت ۳ روز به صورت آزمایشی با هدف سنجش تاثیر کاهش ساعات کار اداری بر روند شیوع بیماری،زمان فعالیت ادارات از ساعت ۹ صبح آغاز گردد. بدیهی است پس از بررسی تاثیر برنامه فوق بر کاهش روند شیوع بیماری تصمیمات جدید اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

۱۲_مقرر گردید در جلسات آتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، روسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها در محل فرمانداری حضور داشته باشند.

۱۳_ مقرر گردید با عنایت به عدم توجه اداره کل ورزش و جوانان استان به مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص هماهنگی و اخذ مجوز از ستاد کرونا استان قبل از برگزاری مسابقات ورزشی، منبعد در صورت عدم توجه به دستورالعمل های مربوطه ،مدیر کل ذیربط بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی به مراجع قضایی معرفی خواهد شد. بدیهی است سایر ادارات استانی نیز می بایست قبل از برگزاری هرگونه تجمعی نسبت به هماهنگی و اخذ مجوز از ستاد مدیریت کرونای استان اقدام نمایند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول