اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عبدالله عبدالله از خروج آمریکا از افغانستان حمایت کرد

در دیدار وزیر خارجه آمریکا با رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، عبدالله گفت که از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نیروهایش از افغانستان حمایت می‌کند.

عبدالله عبدالله از خروج آمریکا از افغانستان حمایت کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزیر خارجه آمریکا در سفر امروز خود به کابل با رییس‌ شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا در دیدار با عبدالله عبدالله گفت که خروج نیروهای کشورش از افغانستان به معنای پایان رابطه و همکاری میان دو کشور نیست.

بلینکن افزود که فصل تازه‌ای از روابط و همکاری میان دو کشور باز شده و آمریکا به همکاری‌های خود در بخش‌های مختلف در این فصل ادامه می‌دهد.

عبدالله عبدالله نیز گفته است که از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نیروهایش از افغانستان حمایت می‌کند.

بلینکن همچنین با رییس‌جمهور افغانستان دیدار کرد. بلنکین در این دیدار گفته‌ است که خروج نیروهای آمریکا از افغانستان «به‌معنی تضعیف مناسبات استراتژیک میان دو کشور نخواهد بود و ایالات متحدۀ آمریکا به تعهدات خویش با دولت و مردم افغانستان پایبند است.»

این سفر وزیر خارجه‌ آمریکا به کابل درحالی صورت می‌گیرد که روز گذشته جو بایدن رسما برنامه‌ خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را اعلام کرد. براساس این برنامه، تمامی نظامیان آمریکایی در ۱۱ سپتامبر سال جاری افغانستان را ترک خواهند کرد.

خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در بیست سالگی حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ انجام می‌شود. بایدن در سخنرانی شب گذشته‌ خود حملات ۱۱ سپتامبر را دلیل حضور امریکا در افغانستان عنوان کرد، اما گفت که این نمی‌تواند توجیه حضوز طولانی مدت آمریکا در افغانستان باشد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول