اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

پرندگان مهاجر مهمان گرمه‌ای‌ها شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گرمه از اقامت پرندگان مهاجر در راه بازگشت به عرض های شمالی کره زمین در گرمه خبر داد.

پرندگان مهاجر مهمان  گرمه‌ای‌ها شدند

عبدالرحمن زحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرمه اظهار کرد: ورود پرنده‌های مهاجر که به عرض‌های شمالی کره زمین پرواز می‌کنند به آسمان گرمه در چند روز گذشته و فرود در دریاچه مصنوعی پارک فدک و استراحتی چندروزه و تجدیدقوا، باعث شد، خانواده‌ها هرروز عصر در کنار دریاچه، ضمن رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی با تماشای این مخلوقات زیبای خدا، در کنار خانواده، حال و هوائی ناب را تجربه کنند.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست گرمه گفت: باوجود خشک‌سالی امسال و خالی بودن اغلب آب‌بندهای طبیعی  و بندهای خاکی شهرستان، بهار امسال استخرهای کشاورزی و دریاچه پارک فدک میزبان گونه‌های از قبیل چنگر، انواع اردک‌های روی آب‌چر و غواص مانند اردک سرسبز، اردک سر حنائی، خوتکا و... و پرندگان کنار آبزی  و آبزی دیگر ازجمله  فلامینگو، اگر ، ابیا، فالاروپ گردن سرخ، کاکائی صورتی، چوب پا، آبچلیک پاسرخ، حواصیل خاکستری و ارغوانی ، پاشلک، گاوچرانک، بوتیمار، سلیم طوقی کوچک و... بوده‌اند و صحنه‌هایی ناب، برای بینندگان رقم زدند.

 

 

وی  اضافه کرد: در همین مدت کشاورزان عزیز شهرمان با تیمار و تحویل چندین گونه از پرندگانی که به دلیل خستگی یا وزش باد شدید در استخرهای کشاورزی گیرکرده بودند، نمایشی درخور تقدیر از فرهنگ محیط زیستی و اسلامی گرمه را به نمایش گذاشتند.

زحمتی در پایان ضمن قدردانی از شهروندان محترم بابت اعتماد به این خادمان کوچک خودشان در اداره محیط‌زیست گرمه و همکاری شایسته با این اداره، از آنان درخواست کرد همچنان یاری‌گر حافظان محیط‌زیست باشند.

انتهای پیام/ح/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول