اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

موردی از هجوم ملخ صحرایی درخراسان‌جنوبی گزارش نشده است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به پایش مناطق مختلف استان در رابطه با هجوم احتمالی ملخ‌های صحرایی گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از هجوم ملخ صحرایی در استان گزارش نشده است.

موردی از هجوم ملخ صحرایی درخراسان‌جنوبی گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی یوسفی صبح امروز با اشاره به پایش مناطق مختلف استان در رابطه با هجوم احتمالی ملخ‌های صحرایی اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون موردی از هجوم ملخ صحرایی در استان گزارش نشده است.

وی افزود: سال گذشته  ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان‌جنوبی با محوریت رصد و پایش ملخ صحرایی پایش شدند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از آماده‌باش شبکه مراقبت و پایش پیش‌آگاهی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: به دلیل بارش کم در سال جاری هنوز هجوم ملخ‌ها به استان گزارش نشده و هم‌اکنون مناطق جنوب غرب کشور با این آفت درگیر هستند.

نباتی با اشاره به اینکه پارسال در سطح ۳۰ هزار و ۲۷۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان مبارزه با این آفت انجام شد، اضافه کرد: بیشترین سطح مبارزه به ترتیب به شهرستان نهبندان با ۱۹ هزار و ۸۹۷ هکتار، سربیشه ۴ هزار و ۵۸۴ هکتار، درمیان ۳ هزار و ۳۳۲ هکتار، زیرکوه ۲ هزار و ۱۶۷ هکتار، فردوس با ۲۷۰ هکتار و خوسف با ۲۴ هکتار اختصاص دارد.

وی افزود: کانون‌یابی و پایش اراضی در استان ادامه دارد و مردم نیز در صورت مشاهده دسته‌جات ملخ به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از تجهیز ناوگان سم‌پاشی استان و تأمین سموم مورد نیاز در بحث مبارزه با ملخ و آمادگی استان برای مبارزه با این آفت در مدت یک ماه خبر داد و گفت: در این رابطه چهار دستگاه یو ال‌وی‌ام ۳۶ دستگاه سم‌پاش پمپی و موتوری در استان وجود دارد.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول