اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

خیز بخش خصوصی و دولتی کرمان برای تحقق شعار امسال

بخش خصوصی و دولتی استان کرمان برای تحقق شعار سال جاری خیز برداشته‌اند.

خیز بخش خصوصی و دولتی کرمان برای تحقق شعار امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز در شصتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بر تحقق شعار سال جاری مبنی بر ««تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» » تاکید شد.

 تمرکز شورای گفت‌وگوی کرمان بر مانع‌زدایی از تولید است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این نشست اظهار داشت: تمام قوا باید به کار گرفته شود تا شعار سال جاری را محقق کنیم و  تولید را داشته باشیم.

سیدمهدی طبیب‌زاده با تاکید بر اینکه ما به توسعه متوازن و پایدار استان کرمان در همه ابعاد فکر می‌کنیم، تصریح کرد: ما مدل مفهومی برای توسعه استان داریم و اقتصاد بر پایه صادرات را دنبال می‌کنیم.

وی ابراز داشت: تمرکز اصلی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بر پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی از تولید است و دست یاری به سمت همه مدیران دلسوز استان دراز می‌کنیم.

رویکرد به سرمایه‌گذار مثبت نیست

در این نشست همچنین استاندار کرمان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امیدوارم امسال هم بتوانیم با یک راهبرد مشخص شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را مانند سال‌های گذشته به صورت عملیاتی و منظم برگزار کنیم.

علی زینی‌وند از شعار سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» سخن به‌میان آورد و ادامه داد: تردیدی بر کارشناسان کشور باقی نمانده که مسائل اقتصادی خط مقدم مبارزه ماست و بیش از یک دهه است که رهبری نامگذاری سال‌ها را بر اساس مسائل اقتصادی انجام می‌دهند.

وی ابراز کرد: باید بسیج امکانات و هدایت منابع کشور شکل بگیرد و این در حالی‌ست که توجه به شعارهای سال و عملیاتی کردن مولفه‌های این شعارها سال به سال افزایش می‌یابد.

استاندار کرمان اضافه کرد: هنوز رویکرد کلی کشور به تولید و سرمایه‌گذار مثبت نیست و فردی که پول می‌آورد قبل از اینکه ببینیم چکار می‌خواهد انجام دهد به این فکر می‌کنیم این پول را از کجا آورده است در صورتی که من به عنوان استاندار باید فرش قرمز برای سرمایه‌گذار پهن کنم و سایر مسائل مربوط به دستگاه‌های امنیتی و دیگر دستگاه‌هاست.

زینی‌وند با اشاره به اینکه شعار امسال بر محوریت اقتصاد و معیشت مردم است و کلیدواژه تولید را هم داریم، متذکر شد: نبود پشتیبانی از واحدهای تولیدی، حفظ مشاغل موجود و موانع در کشور مورد توجه است.

وی همچنین از قوانین و مقررات مزاحم به عنوان مهمترین مشکل در حوزه تولید نام برد و افزود: زیرساخت‌ها، آب، راه‌آهن، شرکت‌های دانش‌بنیان، به عنوان محورهای راهبردی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی طی سال جاری باشد.

استاندار کرمان اضافه کرد: بخش خدمات، گردشگری و مشاغل خرد خانگی به‌صورت مجموعه در استان شکل گیرد زیرا توسعه متوازن را شکل می‌دهند، تجارت خارجی و استفاده از بازار سرمایه هم باید مورد توجه قرار گیرد و ثروت را به همه جای استان ببریم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول