اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

وضعیت گندم، مرغ و تخم‌مرغ حتی پیاز نمونه‌هایی از ضعف مدیریت/ کشور نیازمند عملکرد جهادی در حل مشکلات

عضو کمیسیون صنایع مجلس به مشکلات وضعیت گندم، مرغ و تخم مرغ و حتی از بین رفتن هزاران تن پیاز در جیرفت اشاره کرد و گفت: متولی و مسؤول حل مشکلات همه وزارتخانه‌ها رئیس جمهور است و مشکلات هم با مدیریت جهادی و انقلابی حل می‌شود و با یک جا نشستن مشکلی حل نمی‌شود.

وضعیت گندم، مرغ و تخم‌مرغ حتی پیاز نمونه‌هایی  از ضعف مدیریت/ کشور نیازمند عملکرد جهادی در حل مشکلات

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزکوه، سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی علی دره و دیدار با تولیدکنندگان این شهرک با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در سال‌های اخیر نام‌گذاری‌های سال‌ توسط مقام معظم رهبری با موضوع مسائل اقتصادی بوده است همچنین سال گذشته هم ایشان دو موضوع اقتصادی و معیشتی مردم و بحث فرهنگی را سرلوحه مجلس یازدهم قرار دادند.

وی گفت: عمده مشکلاتی که تولید کنندگان ما با آن‌ها مواجه هستند بخش مقررات و بخشنامه‌های دولت و وزارتخانه‌ها بوده و این مشکلات کمتر مربوط به خود قانون است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: سال گذشته و هم امسال آمادگی لازم را علاوه بر وضع قانون برای نظارت میدانی اعلام کردیم و در همین راستا سفرهای استانی متعددی برای بررسی مشکلات بخش صنعت در کشور داشتیم که شاهد ناامیدی و مشکلات فراوان صنعتگران بودیم و برای رفع مشکلات این عزیزان جلسات زیادی برگزار و تصمیمات خوبی هم گرفته شده است.

رسولی نژاد تصریح کرد: مخاطب اصلی نام گذاری امسال به اعتقاد بنده در بحث پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها به کمسیون صنایع مجلس برمی‌گردد که در ابتدای سال کمیته‌ی ویژه‌ای بلافاصله تشکیل شد و در همین مدت کوتاه از اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی، بخش‌های غیردولتی، خصوصی و تعاونی دعوت و جلسه بسیار سنگینی داشتیم که ظرف دو سه ماه آینده آثار آن پدیدار خواهد شد.

وی درباره مشکلات وزارتخانه‌ها عنوان کرد: متولی و مسؤول حل مشکلات همه وزارتخانه‌ها رئیس جمهور است، مشکلات هم با مدیریت جهادی و انقلابی حل می‌شود و با یک جا نشستن مشکلی حل نمی‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به خاطر تغییر سریع بخش نامه‌ها باعث بلاتکلیفی تولیدکنندگان می‌شود، افزود: بانک‌ها هر کدام ساز خود را می‌زنند اختلاف نظر بانک مرکزی با وزیر اقتصاد باعث شد چند روز پیش آقای وزیر نامه تندی به بانک‌ها بنویسد، در تمام دنیا تولید کننده را بر سر خود می‌گذارند، بانک‌های ما به جای اینکه مشکلات را از جلوی پای تولیدکننده بردارند برای آن‌ها مشکل آفرینی می‌کنند.

رسولی نژاد با تأکید بر اینکه  باید وضعیت مظلومیت و محرومیت فیروزکوه برطرف شود، یادآور شد: ما باید با ایجاد اشتغال جمعیت را به روستاها و شهر فیروزکوه برگردانیم، تا وقتی که اشتغال ایجاد نکنیم شاهد مهاجرت جمعیت روستا و شهرها هستیم در حالی که بسیاری از روستاهای ما در فصل زمستان خالی از سکنه است.

وی مطرح کرد: در بحث حمایت از تولید باید همانند آیت الله رئیسی عمل کنیم که از وقتی ایشان ریاست قوه قضاییه را به عهده گرفتند بیش از ۱۰۰۰ کارخانه را ظرف کمتر از دو سال احیا کردن و به جریان تولید برگرداندند در حالی که این کار وظیفه وظیفه نهاد دیگر است با این حال شخصاً برای حل مشکلات واحدهای تولیدی پیش قدم می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس درباره وضعیت گندم کشور گفت: ما به دولت گفتیم قیمت خرید گندم از کشاورزان را افزایش دهد اما دولت با قیمت دو برابر، گندم را وارد کرد و با قیمت خرید از کشاورزان را افزایش نداد و کشاورزان هم زمین‌های خود را به دامداران اجاره دادند تا خوراک دام شود، لذا بحران بعدی که کشور با آن مواجه خواهد شد بحران گندم خواهد بود.

رسولی نژاد اضافه کرد: نمونه دیگری از ضعف مدیریت که در کشور شاهدش هستیم در استان کرمان هزاران تن پیاز در شهرستان جیرفت در حال از بین رفتن است و کشاورزان به رایگان در اختیار مسؤولان قرار می‌دادند اما کسی نمی‌خرید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بحث مرغ و تخم‌مرغ وضعیتی که در کشور شاهدش هستیم با این همه ادعایی که ما در اداره کشور داریم وضعیت خوبی نیست که ما نتوانیم از بحث مرغ و تخم مرغ بر بیاییم.

به گزارش فارس، صبح امروز سید احمد رسولی نژاد نماینده شهرستان‌های شهرستان فیروزکوه و دماوند و عضو کمیسیون صنایع مجلس به همراه فرماندار فیروزکوه و صابر پرنیان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با تولیدکنندگان فیروزکوه در شهرک صنعتی علی دره دیدار داشتند و به مشکلات تولیدکنندگان در راستای رفع موانع تولید پرداختند و در پایان ایستگاه آتش نشانی این شهرک را افتتاح کردند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول