اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مرور خاطرات گذشته در محفل قرآنی رهبر معظم انقلاب/ آفرین‌ رهبر به یک استاد قرآن+فیلم

محفل انس با قرآن کریم رهبر معظم انقلاب اسلامی با پخش تلاوتی از مرحوم شحات محمد انور در همین محفل که سال ۱۳۷۰ اجرا شده بود آغاز شد و در محفل امسال خاطرات مختلفی از سال‌های گذشته این برنامه مرور شد.

مرور خاطرات گذشته در محفل قرآنی رهبر معظم انقلاب/ آفرین‌ رهبر به یک استاد قرآن+فیلم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس محفل انس با قرآن کریم رهبر معظم انقلاب اسلامی دقایقی پیش با پخش تلاوتی از مرحوم شحات محمد انور در محضر رهبر معظم انقلاب که سال ۱۳۷۰ اجرا شده بود آغاز شد.

این برنامه امسال برای دومین‌بار به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی و با ارتباط تصویری با مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، به این صورت که رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) مستقر هستند و قاریان، حافظان و گروه‌های هم‌آوایی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) به اجرای برنامه می‌پردازند.

 

تلاوت شحات انور در محضر رهبر معظم انقلاب

اجرای برنامه را مجید یراق بافان بر عهده دارد و پس از پخش تلاوت مرحوم شحات انور، حامد علیزاده دارنده مقام نخست مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی اولین قاری قرآنی بود که برروی جایگاه رفت و پس از تلاوت مورد تفقد رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

در ادامه پس از تلاوت علیزاده، تلاوتی زیبا از مرحوم عبدالفتاح شعشاعی شامل سوره‌های مبارکه ضحی و شرح پخش شد. هنگام پخش این تلاوت زیبا رهبر معظم انقلاب هم تحسین می‌کردند. ایشان چند سال قبل در همین محفل قاریان قرآن را به استماع تلاوت‌های مرحوم شعشاعی توصیه کردند. معظم له در سال ۶۹ هم در جمع قرآنیان فرمودند: «ما رفیقی داشتیم، خدا رحمتش کند، او به مصر رفته بود، چند ماه در آن‌جا مانده بود و نوارهای عبدالفتاح، شیخ مصطفی اسماعیل و محمّد رفعت و امثال آنان را به این‌جا آورده بود. مخصوصاً من از نوار عبدالفتاح خیلی خوشم می‌آمد؛ آن را گوش می‌کردم».

تلاوت مرحوم شعشاعی

در ادامه قاری نوجوان محمد‌سعید علم‌خواه از آیه ۱۵ سوره ذاریات را به سبک مرحوم مصطفی اسماعیل تلاوت کرد و در حین تلاوت بار‌ها مورد تشویق رهبر معظم انقلاب گرفت. حتی ایشان در حین تلاوت نکته‌ای از اختلاف قرائات را هم به این قاری نوجوان گوشزد کردند که نشانه دقت و اشراف ایشان به تلاوت‌های مختلف دارد.

در ادامه تلاوتی از احمد شبیب قاری مصری در محضر رهبر معظم انقلاب پخش شد و پس از آن تلاوتی از سید‌صادق مسلمی مربوط به دوران نوجوانی این قاری قرآن پخش شد و پس از پخش تلاوت قدیمی، وی که اکنون جوانی برومند است برروی جایگاه قرار گرفت و به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و مورد تحسین رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

 

تلاوت مسلمی در نوجوانی

 

در ادامه تلاوتی زیبا از رضا گلشاهی در دوران نوجوانی پخش شد، قاری قرآنی که در لبیک به خواست رهبر معظم انقلاب به حفظ قرآن پرداخت و در مدت ۶ ماه حافظ کل قرآن شد. گلشاهی در حفظ قرآن به حدی تسلط پیدا کرد که در مدتی کوتاه به یکی از برترین حافظان قرآن تبدیل شد و عناوین مختلفی در مسابقات کشوری و بین‌المللی حفظ قرآن بدست آورد و نهایتاً رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل قرآن را کسب کرد.

امروز و در محفل رهبر معظم انقلاب این قاری و حافظ قرآن کریم حاضر و آیاتی از کلام‌الله مجید را از حفظ و به روش ترتیل تلاوت کرد.

 

تلاوت رضا گلشاهی

در ادامه تلاوتی از مرحوم مصطفی اسماعیل شامل آیاتی از سوره‌های حجرات و ق پخش شد و پس از پخش این تلاوت احمد ابوالقاسمی قاری بین‌المللی قرآن کشورمان با حضور برروی جایگاه از آیه ۱۹۶ سوره مبارکه اعراف تلاوت کرد.

ابوالقاسمی که اکنون ۵۳ سال سن دارد از جمله قاریانی است که از جوانی توفیق تلاوت در محضر رهبر معظم انقلاب را بار‌ها بدست آورده و امروز هم با محاسنی سفید شده از تجربیات مختلف در حوزه تلاوت برروی جایگاه حاضر شد و با ارائه تلاوتی استادانه تحسین رهبر معظم انقلاب را بارها برانگیخت.

 در ادامه فرازی از تلاوت مرحوم کامل یوسف بهتیمی پخش شد و پس از آن احمدرضا محمدیان به ادعیه‌خوانی پرداخت و در ادامه آواز مناجات‌گونه مثنوی افشاری «این دهان بستی، دهانی باز شد» را اجرا کرد.

دعای پایانی محفل هم به رسم برنامه امشب که مرور جالبی از خاطرات گذشته این محفل بود به پخش دعا‌خوانی شیخ محمد طوخی اختصاص یافت.

پایان بخش محفل امشب هم سخنان رهبر معظم انقلاب است که مشروح آن در گزارش‌های بعدی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول