اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

یادمان شهدای حج ۹۴ در قطعه شهدا رونمایی شد+عکس

یادمان شهدای حج تمتع سال ۹۴ احداث و بین حرم امام خمینی (ره) و قطعه شهدای بهشت زهرا (س) رونمایی شد.

یادمان شهدای حج ۹۴ در قطعه شهدا رونمایی شد+عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، یادمان شهدای مناسک حج تمتع ۹۴ در مسجدالحرام و منا با عنوان «شهدای حج» با حضور علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت و سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با رعایت نکات بهداشتی در بهشت زهرا(س) رونمایی شد.

 این المان که خانه خدا و فرشته‌ای با دو بال که نشانگر عروج شهدای حج است، در منطقه‌ای بین حرم امام خمینی (ره) و قطعه شهدای بهشت زهرا (س) تعبیه شده است.

در این مراسم علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت با یاد و خاطره‌ای از شهدای حج، اظهار داشت: احداث یادمان شهدای منا و مسجدالحرام به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان طراحی شد و پس از بررسی‌های انجام شده، تصمیم گرفتیم المان مناسبی در تهران ساخته شود که با موافقت مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) زمینی مناسب در منطقه‌ای بین حرم امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مزار مطهر شهدا در سازمان بهشت زهرا (س) اختصاص پیدا کرد.

وی با تقدیر از شهرداری تهران و متولیان بهشت زهرا (س)، افزود: در تهران جای یک المان و یادمان برای این شهدای گرانقدر خالی بود که با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بهشت زهرا (س) و شهرداری تهران مقرر شد تا این المان در نقطه‌ای بین حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و در جوار آرامگاه شهدا در بهشت زهرا (س) تعبیه شود.

همچنین سعید خال، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: از سال گذشته با هماهنگی‌ها و کار کارشناسی انجام شده با سازمان حج و زیارت و ارائه طرحی فاخر از سوی این سازمان برای یادبود شهدای حج که مظلومانه به شهادت رسیدند، مقرر شد تا المان شهدای حج  تعبیه شود که در نهایت این امر محقق شد.

به گزارش فارس، در حج تمتع سال ۹۴، حدود ۱۱ زائر ایرانی در حادثه مسجدالحرام و بیش از ۴۵۰ ایرانی در فاجعه منا که به دلیل بی‌کفایتی آل سعود رخ داد، به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول