اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دهمرده: توافق با چین و نگاه به شرق تا حدودی تحریم‌های غربی‌ها را بی اثر می‌کند

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: توافق با چین و نگاه ما به شرق تا حدودی تحریم‌های غربی‌ها را بی اثر می‌کند.

دهمرده: توافق با چین و نگاه به شرق تا حدودی تحریم‌های غربی‌ها را بی اثر می‌کند

حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به توافقنامه ایران و چین گفت:‌ امضای این توافقنامه اقدامی مثبت است و تاکنون مسیر خوبی را طی کرده و در جهت منافع ما بوده است.

وی افزود: طبیعی است که در هر توافقنامه و هر قراردادی که ذیل آن امضا شود باید دقت لازم را داشت و در ادامه این مسیر در مورد توافقنامه ایران و چین به مرحله امضای قراردادهاست، باید دقت لازم صورت گیرد تا همین مسیر مثبت و مناسب ادامه یابد و ما تأمین منافع ملی کشورمان را در این مسیر داشته باشیم.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبیعی است که ما می‌خواهیم زندگی کنیم و نمی‌توانیم منتظر باشیم و ببینیم که غرب هر روز ما را تحریم کند و طبیعی است که راه دیگری را برای ادامه مسیر خود پیدا می‌کنیم و توافق با چین یکی از این راه‌هاست.

دهمرده خاطرنشان کرد: البته این نکته را باید مدنظر قرار داد که ما باید روی پای خودمان بایستیم و اتکا به غرب یا شرق کار اشتباهی است اما در این مرحله برای حرکت در مسیر خودکفایی قرارداد و همکاری با چین حرکت مناسبی است، اما همان طور که گفتم این قراردادها و این توافقنامه‌ها باید در مسیر خودکفایی ما باشد.

وی افزود: توافق ایران و چین به  غربی‌ها نشان می‌دهد که تحریم‌های آنها ما را از ادامه مسیرمان بازنمی‌دارد و این توافقنامه و نگاه ما به شرق تا حدودی تحریم‌های غربی‌ها را بی اثر می‌کند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:‌ نگاه به شرق توازنی را در روابط خارجی ما ایجاد می‌کند و به غرب این پیام را می‌دهد که همه دنیا آمریکا و اروپا نیست و آنها نمی‌توانند برای ما نقش تعیین کننده داشته باشند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول