اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

حناچی از مشاغل خانگی حمایت نکرد/ نقش شهرداری در توانمندسازی اقشار ضعیف

عضو شورای شهر تهران ضمن تذکر به حناچی گفت: شهردار تهران مصوبه استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب را اجرایی نکرد.

حناچی از مشاغل خانگی حمایت نکرد/ نقش شهرداری در توانمندسازی اقشار ضعیف

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا ضمن تذکر به حناچی درباره عدم اجرای مصوبه استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب اظهار داشت: حناچی اعلام کند چرا معاونت فرهنگی و اجتماعی از اجرای این مصوبه سر باز زده و شرایط لازم را فراهم نکرده تا از تولیدات و مشاغل خانگی حمایت شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه اواسط بهمن سال 98 تصویب و نیز جهت اجرا  ابلاغ شده است گفت: تنها یکبار نمایشگاهی با عنوان دست‌آفرین برای فروش محصولات و صنایع دستی زنان سرپرست خانوار برگزار شد ولی پس از آن شهرداری فراموش کرد به تعهداتش وفادار باشد.

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: اجرای مصوبه مذکور و ادامه اجرای طرح دست‌آفرین، همان‌طور که در نخستین و تنها مرحله اجرای آن نیز اثبات شد، نقشی موثر در حمایت و پشتیبانی از تولیدات خرد و خانگی داشته و در سال جاری که مطابق شعار رهبر معظم انقلاب، سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام‌گذاری شده، می‌تواند برای توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار اقتصادی موثر عمل کند.

پیگیری بازنشستگی پیش از موعد آتش‌نشانان

در ادامه مجید فراهانی نیز طی تذکری به شهردار تهران درباره بازنشستگی پیش از موعد آتش نشانان اظهارداشت: شرایط شغل آتش نشانی به صورتی است که به دلیل قرار گرفتن دائم و پیوسته شاغلان آن در محیط‌های سخت و زیان آور، آسیب های جزئی و کلی در طول دوران خدمت به آنها وارد می شود.

وی افزود: مشاغل عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بر اساس تشخیص مراجع قانونی به عنوان سخت و زیان آور با درجه سختی۳ تشخیص داده شده است و مزایای این سختی شغل متناسب با قوانین صندوق بازنشستگی در خصوص آتشنشانان عزیز اعمال می شود

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در وضع فعلی، قوانین بر اساس صندوق های بازنشستگی در موضوع ضوابط و مقررات بازنشستگی سخت و زیان آور، به صورتی است سازمان بازنشستگی شهرداری به دلایل  قانونی تنها امکان اعمال حداکثر ۵ سال سنوات ارفاقی را برای آتشنشانان دارد در حالی که یک آتشنشان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بر اساس قوانین از امکان قانونی بهره مندی از ۱۰ سال سنوات ارفاقی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع به ویژه برای آتش نشانان شاغل در شهر تهران به دلیل جغرافیای خطرپذیری خاص این شهر و مواجهه روزمره با حوادث پیچیده از دشواری مضاعفی نسبت به سایر شهرها برخوردار است.

خبرنگار: عرفان آقاگلی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول