اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تحریف سخنان رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با هدف التهاب‌آفرینی میان دانشگاهیان

برخی رسانه‌های معاند با تحریف سخنان اخیر رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها درباره سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و برنامه‌های مجازی دانشگاه‌ها در ماه رمضان و انتشار اخباری در این باره، برای التهاب آفرینی در بین اساتید و دانشجویان تلاش کردند.

تحریف سخنان رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با هدف التهاب‌آفرینی میان دانشگاهیان

حوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ هرساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تشکل‌های دانشجویی؛ هیئات مذهبی دانشگاه، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها برنامه‌های متنوع و گسترده‌ ای را تدارک می‌دیدند که این برنامه‌های بیشتر در مساجد دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها برگزار می‌شد اما از زمان شیوع کرونا و لزوم توجه به پروتکل‌های بهداشتی موجب شده تا این برنامه‌ها به صورت مجازی یا در فضای باز برگزار شود. 

حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هم که همواره در سخنانش بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید داشته، اخیرا در نشستی که به مناسبت نزدیک شدن به ماه رمضان و برنامه های نهاد برگزار شد، از دانشگاهیان خواست تا با توجه به شرایط کرونایی، از بستر فضای مجازی برای برگزاری برنامه‌های مذهبی استفاده کنند، رستمی همچنین توضیحاتی را درباره اجرای درست و کامل سند اسلامی شدن دانشگاه داد و به اساتید و دانشجویان دانشگاه هایی در ایام ماه رمضان فعال هستند و شرایط برگزاری برنامه در فضای باز را دارند پیشنهاد کرد که در صورت امکان هر روز در ماه رمضان آیاتی از قرآن را قرائت کنند تا از ثواب آن بهره‌مند شوند. 

یکی از بخش‌ از سخنان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که با شیطنت خاصی در برخی رسانه های معاند و فضای مجازی منعکس شد، درباره اجرای درست و کامل سند اسلامی شدن دانشگاه ها بود ( اینجا ) اما برخی رسانه های معاند اینگونه تیتر زدند که قرار است سند جدیدی برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تدوین شود! 

 

 

این رسانه ها که در گذشته هم با تحریف بخشی از سخنان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها سعی کردند باعث ایجاد التهاب و تشنج در فضای دانشگاهی شوند، بخش دیگری از سخنان رستمی را هم تحریف کرده و گفتند که رییس نهاد رهبری در دانشگاه ها گفته که باید برای برگزاری دوره های قرانی برای استادان برنامه ریزی شود! این در حالی است که پیشنهاد حجت الاسلام رستمی به اساتید و دانشجویان این بود که در ماه رمضان، فرصت قرائت آیات قران و بهره گیری از ثواب آن را از دست ندهند.

یکی دیگر از پیشنهادات رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به اساتید و دانشجویان، استفاده از فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات درباره مسائل دینی بود. رستمی در سخنان خود از فعالیت های رسانه های معاند و دشمنان در فضای مجازی علیه دین اسلام گفت و از مسئولان دفاتر نهاد و همچنین اساتید و دانشجویان خواست به عنوان قشر فرهیخته و علمی کشور، با توجه به اینکه امکان حضور در فضای دانشگاه به دلیل شیوع کرونا فراهم نیست، در فضای مجازی به شبهاتی که مطرح می شود پاسخ دهند. 

این بخش از سخنان حجت الاسلام رستمی هم مورد تحریف قرار گرفت و در برخی رسانه های معاند اینگونه گفته شد که رئیس نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه ها؛ مسئولان دفاتر دانشگاهی نهاد را ملزم کرده در کلاب هاوس حضور داشته باشند!

اگر چه این اخبار برای آنهایی که با فضای دانشگاهی و فعالیت دفاتر نهاد در دانشگاه ها آشنا هستند، باورپذیر نیست، اما به نظر می رسد رسانه های معاند با انتشار و مطرح کردن چنین اخباری آن هم ایام نزدیک به انتخابات، هدفی جز پمپاژ ناامیدی در میان دانشگاهیان ندارند، همانطور که در سایر حوزه ها نیز با انتشار اخبار کذب سعی می کنند مردم را از حضور در انتخابات ناامید کنند و یا فضای جامعه را ملتهب کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول