اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اوج‌گیری بی‌سابقه کرونا در فریدن و تکمیل ظرفیت بیمارستان شهرستان

رئیس بیمارستان شهید رجائی داران گفت: اواخر اسفند ماه فقط یک تا دو بیمار کرونایی در بیمارستان بستری بود اما در ایام عید آمار افزایش یافت به گونه‌ای که ۸ فروردین ۱۰ نفر و این آمار روز ۱۴ فروردین به یکباره ۷۵ بیمار کرونایی را شامل شد.

اوج‌گیری بی‌سابقه کرونا در فریدن و تکمیل ظرفیت بیمارستان شهرستان

مهدی ابن‌النصیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فریدن با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در شهرستان فریدن اظهار داشت : در ۲۴ ساعت گذشته ۸ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید رجایی داران، جان خود را از دست دادند و سه بیمار هم فوت شده به بیمارستان رسیده‌اند.

رئیس بیمارستان شهید رجائی داران افزود: اواخر اسفند ماه فقط یک تا دو بیمار کرونایی در بیمارستان بستری بود اما در ایام عید آمار افزایش یافت به گونه‌ای که ۸ فروردین ۱۰ نفر و این آمار روز ۱۴ فروردین به یکباره ۷۵ بیمار کرونایی را شامل شد.

وی ادامه داد: ظرفیت اسمی بیمارستان شهید رجایی داران برای بیماران کرونایی تقریبا ۵۶ نفر است اما اکنون ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری است.

ابن‌النصیر با بیان اینکه درصد فوتی‌ها نسبت به بیماران بستری شده برخلاف پیک‌های قبلی پایین‌تر است، تصریح کرد: درصد فوتی‌ها در پیک‌های قبلی ۱۳ درصد بوده اما در پیک چهارم تاکنون ۱۱ درصد است؛ از ابتدای فروردین تا کنون ۴۱ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و اکنون ظرفیت ۱۰ تخت ICU تکمیل است و این بیماران حال وخیمی دارند.

رئیس بیمارستان شهید رجائی داران با انتقاد از کم‌کاری برخی مسؤولان شهرستانی تاکید کرد: در پیک چهارم اگر پیگیری مدیریت بیمارستان و کمک‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نبود با مشکلات بسیاری روبرو می شدیم.

وی اظهار داشت: این شرایط با پیش‌بینی‌های که داریم شاید بیش از یک ماه طول بکشد البته اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و بتوانیم این شرایط را کنترل کنیم.

ابن‌النصیر با بیان اینکه شیوع کرونای انگلیسی در کشور اوج گرفته است، عنوان کرد: طبق مشاهدات و آزمایشات صورت گرفته، کرونای جهش یافته در شهرستان فریدن نیز مشاهده شده و این نگرانی وجود دارد که با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی روزهای سخت‌تری در پیش رو داشته باشیم.

رئیس بیمارستان شهید رجایی ادامه داد: ۸۵ درصد از پرسنل و کادر درمان بیمارستان شهید رجایی داران واکسیناسیون شده‌اند اما کسانی را هم داشتیم که بعد از واکسیناسیون به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به این موضوع که مسؤولان خود باید الگوی مردم برای رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی باشند، تاکید کرد: عملکرد برخی از مسؤولان در شهرستان که خود ضامن سلامت مردم هستند باعث شده که خستگی این دو سال در تن پزشکان و پرستاران باقی بماند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول