اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

کتاب «یهودستیزی» منتشر شد

کتاب «یهود ستیزی»؛ بررسی ابعاد اعتقادی، رفتاری و سیاسی یهود و صهیونیسم جهانی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «یهود ستیزی»، بررسی ابعاد اعتقادی، رفتاری و سیاسی یهود و صهیونیسم جهانی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

«یهود» واژه‌ای چندبعدی و گاهی مبهم به نظر می‌رسد؛ از جهتی یکی از مکاتب توحیدی در کنار اسلام و مسیحیت است و از طرفی دیگر، بیان‌گر یک نژاد یا قومیت است. یهودیت وقتی در کنار مفهومی همچون صهیونیسم قرار می‌گیرد دارای ابعاد سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی نیز می‌شود. ازاین‌رو در کاربرد مفهوم یهود باید به تنوع و پیچیدگی خاستگاه مفهومی آن توجه شود. یکی از مواجهت‌ها با واژه یهود در قالب واژه یهودستیزی دنبال می‌شود.

البته این مواجهه نه به‌معنای ستیز با یک دین الهی بلکه ستیز با یک نژاد یا قومیت است که انگیزه‌ها و عملکرد دنیاطلبانه آن موجب مخالفت سایر ادیان با او شده است. درواقع یک نگرش قومیت و انحصارگرایانه خودبرتربین،‌ یک دین الهی را دست‌مایه اهداف و انگیزه‌های توسعه‌طلبانه خود قرار داده است که سبب مقاومت و مخالفت مردمان سایر ادیان و ملل شده است. البته این گروه با هدایت صهیونیزم جهانی، از این رویداد برای مظلوم نمایی خود حداکثر بهره را برده است و با تعریف جایگاه حق برای خود به‌عنوان یک دین الهی،‌ منتقدان خود را مخالفان با قوم برگزیده الهی، سامی ستیز و یهودستیز معرفی کرده است. 

این کتاب موضوع «یهودستیزی» را در ابعاد اعتقادی، رفتاری و سیاسی بررسی کرده است و با توجه به اهمیت و جایگاه بحث هولوکاست در این موضوع، در پایان کتاب، بخش مستقلی را به آن اختصاص داده است. این کتاب اطلاعات خوبی درباره موضوع یاد شده و گستردگی دامنه آن در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دست می‌دهد که برای محققان و علاقه‌مندان به مباحث حوزه ادیان، علوم‌سیاسی و اجتماعی می تواند جالب و مفید باشد.

در برشی از کتاب می‌خوانیم:

یهودستیزی واقعیتی انکار ناپذیر است، در عین اینکه تاکنون هیچ مستمسکی بهتر از آن برای صهیونیسم یافت نشده است، یهودستیزی واقعیت دارد؛ ولی بدون دلیل نیست و دلایل آن به باورهای یهودیت و به رفتار آنان باز می‌گردد و اگر کسان دیگری غیر از یهودیان نیز دارای این باورها بودند و یا رفتاری همگون با یهودیان داشتند، دشمنی و یا ستیز دیگران را به خود جلب می‌‎کردند. علت دیگر بر تداوم یهودستیزی خواست صهیونیست‌هاست. آنان برای عملی کردن ایده جنبش‌ملی خود نیاز به مظلوم‌نمایی دارند تا از این طریق حضور نامشروع خود در فلسطین را مشروع جلوه داده، جهانیان را بفریبند و چه دستاویزی بهتر از آن که دیگران را متهم به دشمنی ذاتی با یهود کنند؟ به همین دلیل افسانه قتل‌عام یهود یا واقعه هولوکاست باید به‌عنوان یکی از مظاهر مظلومیت یهودیان همواره در قالب و زمان‌های مختلف به رخ جهانیان کشیده شود.

کتاب «یهود ستیزی»؛ واقعیت یا دستاورد سیاسی با محوریت بررسی ابعاد اعتقادی، رفتاری و سیاسی یهود و صهیونیسم جهانی در قطع رقعی و ۳۷۱ صفحه و به قلم علیرضا سلطانشاهی به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول