اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طرح‌ریزی برای انجام عملیات تروریستی در اربیل در اردوگاه تحت کنترل آمریکا

نخست‌وزیر دولت منطقه کردستان عراق از خنثی‌سازی عملیاتی تروریستی خبر داد که در اردوگاه تحت کنترل شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا در سوریه طرح ریزی شده بود.

طرح‌ریزی برای انجام عملیات تروریستی در اربیل در اردوگاه تحت کنترل آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر دولت منطقه کردستان عراق، شامگاه روز (دوشنبه)، از خنثی‌سازی یک عملیات تروریستی در شمال عراق خبر داد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «رووداو»، نخست‌‌وزیر منطقه کردستان عراق در این ارتباط گفت که یک شبکه تروریستی وابسته به داعش که اعترافات عناصر آنها منتشر شده، قصد انجام عملیاتی تروریستی در شهر اربیل (شمال عراق)‌ را داشته‌اند.

مسرور بارزانی در ادامه افزود که این عملیات تروریستی در اردوگاه «الهول» در کردستان سوریه طرح‌ریزی شده است و این اقدام نشان می‌دهد که عناصر سازمان تروریستی داعش همچنان قادر هستند به صورت غیرقانونی از مرز سوریه عبور کنند و وارد عراق شوند.

اردوگاه الهول یکی از اردوگاه‌های آورگان سوری در جنوب شهر الهول در استان الحسکه (شمال شرق سوریه) و در نزدیکی مرز عراق است که شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) آن را تحت کنترل خود دارند.

در همین ارتباط،‌ «جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی، اخیرا، از اقدام نیروهای آمریکایی در انتقال بیش از ۳۰ داعشی از اردوگاه «الهول» سوریه به مکانی نامعلوم خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرده بود: «اتحادیه علمای مسلمان چند ماه پیش از برنامه واشنگتن برای ضربه زدن مجدد به امنیت خاورمیانه از طریق سوء استفاده از [پتانسیل] عامل انسانی که در اردوگاه «الهول» سوریه در اختیار دارد، خبر داده بود. اردوگاهی که در حال حاضر بیش از هزاران سرکرده و عضو داعش و خانواده‌های آنها را در خود جای داده است»

المعموری همچنین در ادامه اظهارات خود گفته بود: «نیروهای آمریکایی طی ۷۲ ساعت گذشته، بیش از ۳۰ داعشی عراقی را از این اردوگاه به مقصد نامعلومی انتقال داده است. در ماه‌های گذشته نیز شماری از این تروریست‌ها از اردوگاه الهول منتقل شده‌اند و از سرنوشت آنها خبری نیست و این نگرانی وجود دارد که طرحی برای هدف قرار دادن عراق در کار باشد».

این اظهارات در حالی بیان شد که منابع سوری نیز اخیرا از اقدام آمریکا در انتقال تروریست‌های داعشی از عراق به سوریه گزارش‌هایی منتشر کرده بودند.

 خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) حدود دو هفته پیش خبر داده بود که نیروهای آمریکا، ده‌ها تروریست داعشی را از زندان «الهول» واقع در شرق شهر «الحسکه» به پایگاه غیرقانونی خود در شهر «الشدادی» در حومه استان الحسکه منتقل کرده‌اند.

چند روز پس از انتشار این خبر، سانا بار دیگر گزارش داد که نیروهای آمریکا ۵۰ تروریست داعشی را از زندان پایگاه غیرقانونی الشدادی در [استان] الحسکه سوریه به میدان [نفتی] العمر در استان دیر الزور منتقل کردند.

به گفته ناظران سیاسی، نیروهای آمریکایی در آن دسته مناطقی که در سوریه، آن را تحت اشغال دارند به‌ ویژه در منطقه «التنف» (مرز سوریه، عراق، اردن) بر آموزش برخی گروه‌های تروریستی نظارت دارند که از جمله این گروه‌ها می‌توان به گروه موسوم به «جیش مغاویر الثوره» و «اسود الشرقیه»‌ اشاره کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول