اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش سوریه عملیات پاکسازی استان رقه از وجود داعش را آغاز می‌کند

نیروهای سوریه در حال آماده سازی برای آغاز عملیاتی هستند که هدف آن تامین امنیت کامل مناطق مواصلاتی استان‌های دیرالزور، رقه و حماه و از بین بردن هر گونه فعالیت عناصر داعش در این مناطق است.

ارتش سوریه عملیات پاکسازی استان رقه از وجود داعش را آغاز می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع میدانی خبر دادند که ارتش سوریه علیه گروه تروریستی داعش در استان رقه واقع در شمال این کشور عملیات خود را آغاز می‌کند.

این منابع به شبکه خبری المیادین گفتند که ارتش سوریه آماده است تا عملیات پاکسازی منطقه حد فاصل تحت کنترل خود با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -تحت‌الحمایه آمریکا- را آغاز کند.

منابع مذکور تأکید کردند، هدف از این عملیات، جلوگیری از هر گونه عملیات جدید داعش در این منطقه است.

به گفته این منابع، تجهیزات نظامی سوریه و روسیه وارد فرودگاه نظامی «الطبقه» شده است؛ فرودگاهی که اتاق عملیات نظامی مشترک نیروهای سوری و روس است.

این منابع خاطر نشان کردند، هدف از این عملیات، پاکسازی صحراهای «الرصافه» و «صفیان» و منطقه صعب‌العبور «جبل البشری» از وجود عناصر داعش است.

نیروهای سوری با این عملیات قصد دارند امنیت مناطق ارتباطی استانهای دیرالزور، رقه و حماه را به صورت کامل تأمین و هر گونه فعالیت عناصر داعش در این منطقه را از بین ببرند.

اخیرا حملات داعش در دیرالزور، تدمر و حماه افزایش یافته است و تروریستها به اتوبوسها و کامیونهایی حمله می‌کنند که در حال تردد در این محور هستند.

صحراهای حمص و حماه و مناطق غربی و جنوب غربی استان دیرالزور و جنوب شرق استان رقه، به سمت بیابان التنف در مرزهای اردن باز است.

در این منطقه، نظامیان تروریست آمریکا حضور دارند و عناصر داعش نیز در کنار آمریکاییها، فعالیت و حضور گسترده‌ای در این منطقه دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول