اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

سعید حدادیان رئیس مجمع علمی خانه مداحان شد/ درخواست تجدیدنظر از ستاد کرونا برای ماه رمضان

مجمع علمی، تخصصی خانه مداحان تشکیل شد و در نخستین جلسه آن سعید حدادیان به سمت ریاست این مجمع منصوب و میثم مطیعی نیز نایب رئیس این مجمع شد. این مجمع در بیانیه‌ای خواستار تجدید نظر ستاد ملی کرونا در خصوص جلسات رمضان شد.

سعید حدادیان رئیس مجمع علمی خانه مداحان شد/ درخواست تجدیدنظر از ستاد کرونا برای ماه رمضان

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مجمع علمی، تخصصی خانه مداحان تشکیل شد و در نخستین جلسه آن با حضور مرتضی طاهری رئیس هیأت مدیره خانه مداحان اهل‌بیت(ع) و محسن طاهری مدیرعامل خانه مداحان اهل‌بیت (ع) برگزار شد که طی آن سعید حدادیان به سمت ریاست این مجمع منصوب و میثم مطیعی نیز نایب رئیس این مجمع شد. همچنین حاج محمد فراهانی به سمت رئیس شورای آموزش خانه مداحان منصوب شدند.

در جلسه این مجمع تخصصی در واکنش به تصمیمات ستاد ملی کرونا در خصوص جلسات ماه رمضان هم بیانیه‌ای صادر شد که متن این بیانیه به شرح زیر است:

ستاد محترم مبارزه با کرونا
سلام علیکم

ضمن عرض ادب و احترام و ارادت با تشکر فراوان از زحمات خالصانه کادر محترم پزشکی کشور و درود خالصانه بر شهیدان راه سلامت، خبر تعطیلی محافل انس با خدا و ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم در ماه مبارک رمضان، موجب تاسف و تاثر فراوان جامعه مذهبی ایران اسلامی شد، محافلی که مصداق بارز آیه شریفه ((و من یعظم شعائر الله)) و نماد حقیقی ارتباط خالصانه با خداوند کریم و زمینه‌ساز تحولات معنوی عظیم در جامعه ما بوده و هست.

این مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در حالی است که در محرم‌الحرام سال گذشته، صفوف منظم هیأت‌های مذهبی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، حماسه عظیم و بی‌بدیلی از نظم معنوی و شور همراه با شعور حسینی را بر جای نهاد و تحسین و تجلیل مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) را در پی داشت.

موضع‌گیری‌های دوگانه ستاد ملی مبارزه با کرونا به همین ختم نشده است. باز بودن همچنان مرز ترکیه و مسدود ساختن مرز عراق و ممنوعیت سفر به عراق حتی با روادید، عموم مومنان را نسبت به این شورا گله‌مند ساخته است. مقام معظم رهبری در سال گذشته و در آستانه شب‌های قدر، برلزوم بهره‌مندی این شورا از متخصصان معنوی و کسانی که ارزش ذکر و مناجات و دعا و توسل در برداشته شدن بلاها و شدائد را بدانند، تاکید جدی فرمودند.

اکنون پس از گذشت یک سال از این فرمایش مهم، ستاد ملی مبارزه با کرونا، باید پاسخ بدهد که از چه متخصصان معنوی استفاده کرده و در مصوبات خود با کدام یک از چهره‌های معنوی و مذهبی مشورت کرده است!

تردیدی نیست که هرگونه سهل انگاری نسبت به برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان، به سلامت معنوی جامعه ما ضربه خواهد زد و امیدواریم، هم‌اکنون که سلامت جسمی بخشی از مردم عزیز ما بر اثر ویروس کرونا به خطر افتاده است، شاهد به خطر افتادن سلامت معنوی جامعه اسلامی نباشیم.

خانه مداحان اهل‌بیت (علیهم السلام) ضمن ابراز نگرانی و تاسف فراوان از مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی محافل ماه مبارک رمضان، امیدوار است این شورای محترم، در فرصت باقی مانده به جبران این مصوبه بپردازد و زمینه را برای برگزاری مراسم پرشور در ماه مبارک رمضان و با رعایت دقیق همه شیوه نامه‌های بهداشتی فراهم آورد و از سلامت معنوی جامعه عزیزمان ، پاسداری و حراست کند.

اسامی امضاء کنندگان بیانیه مشترک مجمع علمی تخصصی خانه مداحان و هیأت مدیره خانه مداحان اهل‌بیت (ع) و بنیاد دعبل خزاعی حجت‌الاسلام احمد پناهیان،‌ حجت الاسلام جواد محمد زمانی،‌ یدالله بهتاش،‌ احمد چینی،‌ مرتضی طاهری،‌ محسن طاهری،‌ سعید حدادیان،‌ میثم مطیعی،‌ سیدآقا سیاح اصل،‌ حمید رضوانی،‌ سید علی قریشی، محمد فراهانی، سید احمد صالحی خوانساری، مصطفی خورسندی، سید محمود علوی، سعید غضنفری، سیدمهدی مومنی،‌ ابوالفضل بختیاری،‌ احمد نیکبختیان،‌ عباس دلجو، حسین وزیری،‌ حسین محمدی فام و مهدی باقری هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول