اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ثبت‌نام بیش از ۱۶۰۰۰ داوطلب انتخابات شورای اسلامی روستا در خراسان رضوی

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اتمام مهلت هفت‌روزه نام‌نویسی از داوطلبین انتخابات شورای اسلامی روستا در این استان گفت: ثبت‌نام ۱۶۱۰۸ داوطلب انتخابات شورای اسلامی روستا در خراسان رضوی قطعی شده است و آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان متعاقباً اعلام می‌شود.

ثبت‌نام بیش از ۱۶۰۰۰ داوطلب انتخابات شورای اسلامی روستا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدعلی نبی‌پور با اشاره به اینکه در مهلت هفت‌روزه نام‌نویسی از داوطلبین انتخابات شورای اسلامی روستا در خراسان رضوی، ثبت‌نام ۱۶۱۰۸ داوطلب قطعی شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۵۳۸ نفر در روز اول، ۱۱۰۶ نفر در روز دوم، ۱۴۷۵ نفر در روز سوم، ۱۷۵۶ طی روز چهارم، ۷۷۷ نفر در روز پنجم، ۳۰۹۲ نفر در روز ششم و ۷۳۶۴ نفر در روز هفتم ثبت‌نام کردند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بابیان اینکه ۲ هزار و ۴۳ نفر از داوطلبین از جامعه ایثارگری هستند، افزود: از مجموع داوطلبان ۱۵۱۰۳ نفر مرد و ۱۰۰۵ نفر زن هستند.

وی در ادامه به تحلیل وضعیت تحصیلی داوطلبان پرداخت و بیان کرد: بیشترین تعداد داوطلبان دارای تحصیلات ابتدایی با جمعیت ۸۲۲۸ نفر و کمترین داوطلبین دارای تحصیلات دکتری به تعداد ۹ نفر هستند.

نبی‌پور ادامه داد: ۵۱۷۵ نفر از ثبت‌نام کنندگان کشاورز و ۶۸۸۴ نفر دارای شغل آزاد هستند که نسبت به سایر مشاغل در اولویت تعدادی قرار دارند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی اعلام کرد: از این تعداد داوطلب بیشترین تعداد دارای رده‌ی سنی ۴۱ تا ۴۵ سال و ۳۶ تا ۴۰ سال به ترتیب با تعداد ۲۷۸۸ و ۲۶۹۸ نفر هستند.

وی بابیان اینکه ۳۲ درصد از داوطلبان دارای سابقه نمایندگی در شوراهای اسلامی دوره‌های گذشته هستند، عنوان کرد: ۱۱۰۲۷ نفر نیز برای اولین بار در انتخابات حضور پیدا می‌کنند.

گفتنی است؛ روستاهای دارای حدنصاب حداقل داوطلب برای برگزاری انتخابات این دوره از شوراها ۴۵۲ روستا و تعداد روستاهای فاقد حدنصاب از حیث تعداد ۲۱۳۴ روستا و مجموع روستاهای استان ۲۵۸۶ عدد است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول