اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افزایش قیمت و کمبود واکسن سبب شیوع نیوکاسل در پرندگان استان شده است

سرپرست اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: علت شیوع بیماری نیوکاسل پرندگان نوسانات قیمت واکسن و افزایش قیمت آن و در بعضی موارد کمبود واکسن نیوکاسل بوده است.

افزایش قیمت و کمبود واکسن سبب شیوع نیوکاسل در پرندگان استان شده است

محمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در برخی از واحدهای صنعتی و پرورش طیور در استان و حتی در طیور بومی و روستایی شاهد شیوع بیماری نیوکاسل پرندگان هستیم.

سرپرست اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان‌کرد: علت این بیماری نوسانات قیمت واکسن و افزایش قیمت آن و در بعضی موارد کمبود واکسن نیوکاسل و در نتیجه عدم واکسیناسیون در بعضی از واحدها و یا عدم استفاده از واکسن تزریقی نیوکاسل به دلیل افزایش قیمت بوده است.

اسدی افزود: در سطح کشور شاهد بیماری‌های طیور دیگری از جمله بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستیم که همچنان پرندگان استان را تهدید می‌کند و می‌تواند باعث ایجاد تلفات در طیور شود.

وی با اشاره به ورود پرندگان مهاجر به استان بیان کرد: دامپزشکی از طریق تشکیل اکیپ‌های مشترک با حفاظت محیط زیست استان و برنامه‌ریزی و ایجاد گشت‌های مشترک در محل تالاب‌ها و زیستگاه‌ها و اکوسیستم‌های پرندگان مهاجر ورود و خروج پرندگان را رصد و پایش می‌کند.

اسدی از مردم خواست: چنانچه تلفاتی مشاهده شد در اسرع وقت اقدام به نمونه‌گیری جهت ردیابی نمایند تا در صورت رخداد کانون براساس برنامه ملی کنترل بیماری عمل نمایند.

وی در پایان گفت: دفتر طیور سازمان دامپزشکی استان در فصل بهار، پاییز و زمستان اقدام به واکسیناسیون رایگان علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی روستاها می‌کند.

انتهای پیام/68035

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول