اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

خسارت ۲۰ درصدی سرما به مزارع لرستان/ ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات استان آسیب دیدند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی لرستان از خسارت ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات استان خبر داد و این میزان آسیب به درختان میوه را ۱۰ تا ۸۰ درصدی عنوان کرد.

خسارت ۲۰ درصدی سرما به مزارع لرستان/ ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات استان آسیب دیدند

جواد صالحیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به خسارت سرما به مزارع و باغات لرستان، اظهار کرد: ۲۵ هزار هکتار گندم آبی و ۵۲ هزار هکتار گندم دیم و در مجموع ۷۷ هزار هکتار معادل ۲۰ درصد این محصولات دچار سرمازدگی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه با مدیریت تغذیه و بارش‌های بهاره این برگشت خسارت وجود داشت، با این وجود متاسفانه طی روزهای اخیر بارندگی‌ها را در سطح استان شاهد نبوده‌ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی لرستان از خسارت ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات استان خبر داد و این میزان آسیب به درختان میوه را  ۱۰ تا ۸۰ درصدی عنوان کرد.

صالحیان بیان داشت: باغات سرمازده استان شامل درختان میوه هسته‌دار همچون آلو و زردآلو و همچنین باغ‌های گردو در مناطق سردسیر استان هستند.

وی با بیان اینکه سرمای دیررس بهاره هر ساله خساراتی را به باغات و مزارع استان وارد می‌کند، افزود: با این وجود تمهیداتی برای کاهش آسیب سرما پیش‌بینی می‌شود که با توجه به دیررس و زودرس بودن سرمای بهاره این میزان خسارت متفاوت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول