اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت ۴ قرارداد امضا کرد

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت دو قرارداد در زمینه خرید تضمینی و دو قرارداد در زمینه سرمایه‌گذاری خطرپذیر امضا کرد.

صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت ۴ قرارداد امضا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت نفت؛ امروز (دوشنبه، ۲۳ فروردین‌ماه) در حاشیه گشایش صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت، قرارداد خرید تضمینی ۱۰ پمپ ESP میان این صندوق و شرکت فناوران پارسیان و قرارداد خرید تضمینی ۳۰ مته حفاری PDC میان صندوق و شرکت آسماری امضا شد.

در حوزه قراردادهای مربوط به سرمایه‌گذاری خطرپذیر و وام قابل تمدید به سهام شرکت‌های استارتاپ‌ نیز امروز این صندوق دو قرارداد امضا کرد؛ نخست قرارداد VC هوش مصنوعی در حوزه اچ‌اس‌ئی با شرکت فرادید و دوم، قرارداد VC طرح تصفیه EO با شرکت آبان.

بر اساس این گزارش، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق تضمین صندوق نفت و خط اعتباری بانک تجارت برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شد و تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه‌های معطوف به قرارداد به شرکت‌های فناور ارائه شده است.

همچنین در این مراسم، تفاهم‌نامه سه‌جانبه تامین مالی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان میان شرکت ملی نفت ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک تجارت و تفاهم‌نامه تامین مالی و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و فناورانه نیز میان شرکت ملی نفت ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت امضا شد.

صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با حضور ۱۲ سهامدار از فعالان اصلی صنعت نفت مردادماه سال ۱۳۹۹ تأسیس شده است. این صندوق، یک نهاد مالی به‌منظور ارائه خدمات مالی به شرکت‌های فعال فناور و استارتاپ‌های حوزه صنعت نفت است و ضمانت شرکت‌های فناور نزد شبکه بانکی برای امکان تأمین مالی و دریافت تسهیلات، خرید تضمینی محصولات فناورانه، ارائه تضامین موضوع قراردادهای شرکت‌های فناور به‌منظور ارائه به کارفرما، تأمین مالی مستقیم استارتاپ‌ها در قالب قراردادهای مشارکتی سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ارائه وام‌های مشارکتی قابل تبدیل به سهام برای ارائه به شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله خدمات مالی آن به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول