اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

حمایت دستگاه قضا برای رفع موانع ساخت واکسن کرونا/ شرکت‌های تولیدکننده با هم‌افزایی به تولید انبوه سرعت ببخشند

رییس سازمان بازرسی کل کشور ضمن بازدید از ۴ شرکت فعال در ساخت واکسن مقابله با بیماری کرونا، بر تسریع در ساخت واکسن و برخورد با کوتاهی‌ها و ترک فعل‌ها در این زمینه تأکید کرد.

حمایت دستگاه قضا برای رفع موانع ساخت واکسن کرونا/ شرکت‌های تولیدکننده با هم‌افزایی به تولید انبوه سرعت ببخشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان صبح یک‌شنبه ضمن سفر به استان البرز، بازدیدی ۹ ساعته از بخش‌های مختلف ۴ شرکت فعال در ساخت واکسن مقابله با بیماری کرونا از جمله «گروه دارویی برکت»، «موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی» و «سپند» و «انستیتو پاستور ایران» داشت و ضمن ابلاغ سلام و خدا قوت ریاست قوه‌قضاییه، از نزدیک در جریان پیشرفت تولید واکسن قرار گرفت.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ابتدا از گروه دارویی برکت بازدید کرد. عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه در این بازدید که با همراهی دکتر مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) صورت گرفت، با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یک نهاد برجسته و علمی و درخشان است که خدمات فراوانی را به جامعه اسلامی ارائه کرده است، گفت: این ستاد در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حوزه بهداشت، اقدامات ارزشمندی داشته و چه در حوزه مبارزه با کرونا و ساخت واکسن و چه در حوزه تولید اقلام بهداشتی نظیر وسایل بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا، فعالیت‌های چشم‌گیری از خود نشان داده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان تولید واکسن کرونا را یکی از افتخار‌های نظام اسلامی برشمرد و گفت: این اقدامی که در حال حاضر در این ستاد در حال انجام است، قابل‌تقدیر است.

وی در ادامه با بیان اینکه ساخت واکسن کرونا یکی از ضرورت‌های امروز کشور است، گفت: مجموعه دستگاه قضایی حمایت‌های لازم را برای تسریع در ساخت این واکسن در اولویت دارد و هر اقدامی را برای سرعت بخشیدن در ساخت واکسن کرونا که یکی از اولویت‌های بهداشتی کشور است، صورت خواهد داد.

 

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان از موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی بازدید کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: ساخت محصولات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا و همچنین تولید واکسن کرونا، خط مقدم تحقق سیاست‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در باب پدافند غیرعامل است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان ادامه داد: سیاست نظام و تأکید مقام معظم رهبری بر تولید داخلی از مصادیق این موضوع است که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز مطرح شده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در سال گذشته اقدامات مهمی در زمینه تولید اقلام بهداشتی صورت گرفت و درباره تولید واکسن کرونا نیز مطالعات و مراحل، مصداق جهش تولید است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: باید ترک فعل‌های صورت گرفته بررسی شود و سازمان بازرسی نیز آن‌ها را پیگیری خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان افزود: این سازمان اقداماتی در زمینه پیشگیری از گسترش ویروس کرونا داشته و حتی پیش از گسترش آن هشدارهای لازم را داده است. همچنین اقداماتی در زمینه رفع موانع تولید و ترخیص کالا و اقداماتی ازاین‌دست، داشته است.

وی با بیان اینکه نباید در زمینه دارو‌های مورد نیاز به کشور‌های خارجی وابسته و نیازمند باشیم، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که برای تهیه واکسن و داروها به خارج از کشور نیاز نداشته باشیم و حتی به سمتی برویم که صادرات داشته باشیم و ارزآوری ایجاد کنیم و این ارزآوری و وابسته نبودن یک امنیت پایدار ایجاد می‌کند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه دانش فنی تولید این دارو‌ها بسیار مهم است، تأکید کرد: باید شرکت‌ها و مؤسسات دارویی یک هم‌افزایی و یک همکاری داشته باشند و بخش‌های مختلف کشور با سرعت بخشیدن به این موضوع باعث تولید انبوه این واکسن در کوتاه‌ترین مدت شوند و در وقت هزینه کمتری شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان ادامه داد: بر اساس قانون اگر محصولی در کشور تولید شود چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی حق واردات آن را ندارد و این موضوعی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند.

در ادامه این بازدید رییس سازمان بازرسی کل کشور از مجموعه سپند که تولید واکسن «فخرا» را در دستور کار دارد، بازدید به عمل آورد.

وی در این بازدید با اشاره به نقش شهید فخری‌زاده در پیشرفت‌های علمی کشور، گفت: نقش شهید فخری‌زاده نقش برجسته‌ای بوده است و به‌واسطه همین برجسته بودن دشمن وجود ایشان را تحمل نکرد، اما روح آن شهید ناظر اقدامات و توسعه فعالیت‌های این مجموعه است.

وی با بیان اینکه نوآوری و پیشرفت‌های این مجموعه قابل‌تقدیر است، گفت: باید یک هم‌افزایی و همکاری میان بخش‌های مختلف کشور و شرکت‌هایی که دارای دانش فنی و تخصصی تولید واکسن کرونا هستند، صورت گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان ادامه داد: باید همه بخش‌های کشور از جمله بانک مرکزی، وزارت بهداشت، وزارت صمت، گمرک و حوزه‌هایی که باید مجوز بدهند یا تخصیص ارز داشته باشند همکاری‌های لازم را داشته باشند.

 

وی در ادامه یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی کل کشور را تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: فرمان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» بر همه لازم‌الاجرا است و به عنوان یک تکلیف قانونی، شرعی و یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر که از یک پشتوانه قوی کارشناسی هم برخوردار است، همه باید به آن اهتمام لازم را داشته باشند.

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان از مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران بازدید به عمل آورد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در این بازدید، گفت: همه بخش‌های کشور باید به منظور تحقق شعار سال، فرآیندهای تکراری و پرپیچ و خم اداری و خوان‌های موجود برداشته شود و از راه‌های میان‌بر قانونی استفاده گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری اختیاراتی به شورای سران قوا داده‌اند در بحث کرونا نیز اختیاراتی به ستاد مقابله با کرونا داده شده است که باید از اختیارات این ستاد برای تسریع در ساخت واکسن کرونا استفاده کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای که در سطح کشور وجود دارد برای مقابله با ویروس کرونا استفاده کنیم، گفت: کوتاهی‌ها و کندی‌ها نباید باعث شود که در روند تولید واکسن کرونا وقفه‌ای ایجاد گردد.

همچنین در این بازدید فرزاد مخلص‌الائمه معاون راهبردی و مدیریت منابع سازمان بازرسی کل کشور حجت‌الاسلام ‌والمسلمین درویشیان را همراهی می‌کرد.

انتهای پیام/ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول