اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناکامی نامزد سوسیالیست‌ در انتخابات ریاست جمهوری اکوادور

نتیجه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در اکوادور نشان می‌دهد، «آندرس آرائوز» نامزد سوسیالیست‌ حزب تحت رهبری «رافائل کورئا» رئیس‌جمهور پیشین این کشور در انتخابات شکست خورد.

ناکامی نامزد سوسیالیست‌ در انتخابات ریاست جمهوری اکوادور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با مشخص شدن شمارش ۹۸ درصد آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در اکوادور، پیروزی «گوئیلرمو لاسو» نامزد محافظه‌کاران و بانکدار سابق این کشور مسجل شد.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اکوادور روز یکشنبه (دیروز) بین «گوئیلرمو لاسو» نامزد محافظه‌کاران و «آندرس آرائوز» نامزد سوسیالیست‌‌ها برگزار شد.

به گزارش آناتولی، در دور اول انتخابات ریاست جمهوری اکوادور که در ماه فوریه برگزار شد، هیچ یک از نامزدها نتوانسته بودند حائز آرای کافی برای پیروزی شوند.

 آرائوز در دور اول توانسته بود ۳۲.۷ درصد، لاسو ۱۹.۷ درصد و «یاکو پرز» نامزد حزب «پاچاکوتیک» ۱۹.۴ درصد را کسب کرده بودند.

شمارش ۹۸ درصد آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اکوادور نشان می‌دهد که لاسو توانست ۵۲.۴۹ درصد را را کسب کند و سهم آرائوز ۴۷.۵۱ درصد بوده است.


«گوئیلرمو لاسو» رئیس‌جمهور منتخب اکوادور

 

لاسو در پیامی توییتری بعد از اعلام نتیجه ۹۸ درصد از شمارش آرا توسط کمیسیون ملی انتخابات اکوادور خطاب به مردم این کشور نوشت: «ما در کنار هم موفق شدیم و امروز اکوادور پیروز شد».

رئیس‌جمهور منتخب اکوادور در دوره مبارزات انتخاباتی این کشور با اشاره به کارنامه فعالیت‌های خود به عنوان تاجز و بانکدار، به مردم اکوادور برای ایجاد هزاران فرصت شغلی در این کشور و افزایش حقوق و دستمزدها وعده داده بود.

وی در جریان مبارزات انتخاباتی، بارها با انتقاد از مواضع سوسیالیست‌ها و مواضع آنها اعلام کرده بود که مدل سوسیالیستی یک مدل »شکست خورده» است.

آندرس آرائوز ۳۶ ساله، بعد از اعلام شمارش ۹۸ درصدی آرا شکست در انتخابات ریاست جمهوری اکوادور را پذیرفت و به لاسو پیروزی در انتخابات را تبریک گفت.

وی نامزد حزب سوسیالیستی «جنبش انقلاب شهروندان» در انتخابات بود که رهبری «رافائل کورئا» رئیس‌جمهور پیشین اکوادور رهبری آن را برعهده دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول