اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

یک روستا در اشنویه به علت شیوع کرونای انگلیسی قرنطینه می‌شود

فرماندار اشنویه از قرنطیه شدن روستای «اسلاملو» خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری سه مراسم عروسی در این روستا و افزایش مراجعات اولیه اهالی روستا به بیمارستان، ابتلای ۲۳ نفر از اهالی به کرونای انگلیسی قطعی شد و با تمهیدات اندیشیده شده برای مدتی این روستا قرنطینه می‌شود.

یک روستا در اشنویه به علت شیوع کرونای انگلیسی قرنطینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عبدالسلام مام‌عزیزی در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در اشنویه اظهار داشت: بی‌توجهی به هشدارهای کادر درمانی مبنی بر رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تجمع و مراسم‌ خانوادگی از دلایل افزایش ابتلا به کرونا در این شهرستان است.

وی تصریح کرد: طی روزهای گذشته بررسی‌ها نشان داده که استفاده از ماسک بین شهروندان به شدت کاهش یافته و برگزاری مراسم نیز افزایش یافته و این عادی انگاری زنگ خطری برای اوج گرفتن دوباره کرونا در شهرستان است.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه، برگزاری مراسم عروسی در این شهرستان زیاد شده  است عنوان کرد:  تاکنون در روستای اسلاملو و با مراجعه اولیه ابتلای  ۲۳ نفر به این بیماری قطعی شده و تعداد مبتلایان رو به افزایش بوده و سه نفر نیز در بیمارستان بستری هستند.

مام عزیزی اذعان کرد: روستای اسلاملو دارای ۵۲۰ نفر جمعیت بوده و تمهیدات لازم قرنطینه روستا و رفع مشکلات احتمالی اندیشیده شده و دهیاران، شورا ، امام جمعه و شبکه بهداشت ودرمان با هماهنگی کامل جهت ارایه آموزش‌های لازم اقدام می‌کنند.

وی افزود: وضعیت نارنجی کرونایی در این شهرستان بسیار شکننده است و با توجه به تصمیمات گرفته شده اعمال محدودیت‌ها شدت می یابد و  برخوردها به صورت قاطع و جدی خواهد بود.

رییس شبکه بهداشت و درمان اشنویه نیز در این جلسه گفت:  از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون یک‌هزار و ۸۳۲ مورد مبتلا به کووید-۱۹ در این شهرستان شناسایی شده است.

حسین زرزا افزود: تداوم کاهش استفاده شهروندان از ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب افزایش تعداد مبتلایان می‌شود و  هم‌اکنون۱۰ نفر در بخش ویژه کرونا در این بیمارستان بستری ‌و پنج نفر نیز در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول