اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بسته خبری کرونایی| شناسایی ۵۱۰ بیمار جدید کرونایی تا تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها

بی‌رحمی کرونا از اسفند ۹۸ تاکنون یک هزار و ۵۶۱ نفر در استان مرکزی قربانی گرفت و ۴۴ هزار و ۴۷۴ نفر هم را مبتلا کرد.

بسته خبری کرونایی| شناسایی ۵۱۰ بیمار جدید کرونایی تا تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، شیوع کرونا از زمستان ۹۸ تا بهار امسال در استان مرکزی یک هزار و ۵۶۱ قربانی گرفت و ۴۴ هزار و ۴۷۴ نفر را درگیر این بیماری کرد.

شدت گرفتن کرونا در موج چهارم طی ۲۴ ساعت گذشته جان ۱۱ شهروند استان مرکزی را گرفت، ۶۳ نفر را میهمان بیمارستان‌ها و ۴۴۷ نفر را نیز قرنطینه کرد.

در حال حاضر شدت این بیماری به گونه‌ای است که وضعیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک را در وضعیت بسیار حادی قرار داده و تخت‌های بیمارستانی را شرمنده بیماران!

تعداد مرگ و میر کرونایی به شدت افزایش یافته است و کرونا چند روز گذشته جان چند نفر از اصحاب فرهنگ و هنر این استان را گرفت که در یک نمونه آن استاد حیدر شاه‌حسینی پیشکسوت رسانه‌ای استان را قربانی کرد.

کرونا همچنین  موجب بستری شدن ۲۴ مادر باردار کرونایی شد و به گفته بهمن صادقی‌سده معاون درمان علوم پزشکی اراک از ۲۴ تخت در نظر گرفته شده برای مادران باردار کرونایی در بیمارستان آیت الله طالقانی اراک ۱۸ تخت پر شده و ۶ مادر باردار به دلیل وخامت حال به بیمارستان امیرالمومنین(ع) منتقل شدند.

به گفته وی همچنین تمام بیمارستان‌های شهرهای اطراف اراک تکمیل ظرفیت شده و در شهرهای خنداب و کمیجان کمبود تیم پزشکی و پرستاری خدمات دهی به بیماران را مختل کرده است.

ازدحام جمعیت در بیمارستان امیرالمومنین(ع) مسوولان دانشگاه را ناچار به تامین ۴ تخت در محوطه کافه برای تریاژ و تزریقات کرد.

در حال حاضر تنها ۶۰۰ تخت خالی در کل استان موجود است و پیش‌بینی می‌شود استان با بحران تخت عادی روبرو شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با دراز کردن دست یاری به سوی دستگاه‌های اجرایی، دولتی و غیردولتی برای یاری رساندن به کادر بهداشت و درمان گفته است: «کنترل موج چهارم به تنهایی امکان‌پذیر نیست.»

سیدمحمد جمالیان اظهار کرد: پس از بیمارستان امیرالمومنین(ع)، بیمارستان امیرکبیر به عنوان مرکز دوم کرونا تعیین شد که متأسفانه این مرکز در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل ظرفیت شد.

وی افزود: سرعت انتقال و چرخش ویروس و میزان بالای آلودگی کرونا در استان بسیار بالاست و ناچار هستیم بیمارستان‌های حضرت ولیعصر(عج) و آیت‌الله خوانساری را به سانترهای کرونا تبدیل کنیم.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول