اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شکایت نظامی سیاه‌پوست آمریکایی از «رفتار نژادپرستانه» پلیس +فیلم

یک نظامی سیاه‌پوست آمریکایی از دو مأمور پلیس که پس از متوقف کردن خودروی وی به صورتش اسپری فلفل پاشیده بودند، به‌سبب رفتار نژادپرستانه شکایت کرد.

شکایت نظامی سیاه‌پوست آمریکایی از «رفتار نژادپرستانه» پلیس +فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک ستوان ارتش آمریکا از دو مأمور پلیس ایالت ویرجینیا به‌خاطر رفتار وحشیانه‌ای که دسامبر سال گذشته میلادی (دی ۹۹) علیه وی داشتند، شکایت کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، تصاویر مربوط به رفتار مأموران پلیس که حتی به سیاه‌پوستی که لباس رسمی نظامی به تن دارد هم رحم نمی‌کنند، هفته گذشته در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و خشم کاربران را در پی داشت.

در این ویدئو که توسط دوبین‌های نصب شده بر لباس مأموران ضبط شده است، «جو گوتیرز» و «دنیل کروکر» دو افسر پلیس، بیش از چهل بار از «کارون نازاریو» ستوان دوم ارتش آمریکا که لباس رسمی بر تن دارد می‌خواهند از خودرو پیاده شود.

نازاریو از داخل علت درخواست مأموران برای خروجش از خودرو می‌‌پرسد و می‌گوید: «می‌ترسم پیاده شوم. من در حال خدمت به کشور هستم و شما اینطور با من رفتار می‌کنید؟».

یکی از مأموران به او پاسخ می‌دهد: «باید هم بترسی، بیا بیرون!».

بعد از این‌که نازاریو باز هم از خروج از خودرو امتناع می‌کند، یکی از مأموران چند بار به صورت او اسپری فلفل می‌پاشد و فریاد می‌زند: «کار را برای خودت سخت‌تر کردی. از ماشین خارج شو».

در نهایت این فرد سیاه‌پوست از خودرو پیاده می‌شود و هنگامی که از وی خواسته می‌شود روی زمین دراز بکشد می‌پرسد چه اتفاقی افتاده است و چرا با او اینطور رفتار می‌کنند. دو مأمور در ادامه این ویدئو در حال تلاش برای زمین زدن نازاریو دیده می‌شوند».

 

نازاریو در حال پیش بردن پرونده شکایت از این دو مأمور به‌خاطر نقض حقوق اساسی وی بوده و می‌گوید آن‌ها با او رفتاری نژادپرستانه داشته‌اند.

با این حال اداره پلیس مدعی است به این دلیل که خودروی نازاریو فاقد پلاک عقب بوده به او دستور توقف داده شده بود و او در تلاش بوده مأموران را «دور بزند».

در پی انتشار ویدئوهای مربوط به این اتفاق در رسانه‌های اجتماعی، بسیاری آن را «رقت‌انگیز» و «توهین‌آمیز» دانسته و اخراج این دو مأمور را خواستار شدند.

این تصاویر چند ماه پس از آن منتشر می‌شود که اقدام پلیس مینیاپولیس در ایالت «مینه‌سوتا» به قتل جورج فلوید شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه تحت عنوان «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» را به‌دنبال داشت که از شهر مینیاپولیس آغاز و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر سرایت کرد.

 رسانه‌های آمریکا مهرماه سال گذشته گزارش دادند قاتل فلوید به قید وثیقه یک میلیون دلاری از بازداشتگاهی در ایالت مینه‌سوتا آزاد شده است. پس از برگزاری دو هفته جلسات پیاپی رسیدگی به اتهامات این مأمور و ادای شهادت افراد حاضر در صحنه، کارشناسان پزشکی و مقامات پلیس، دادگاه همچنان جرمی علیه وی اعلام نکرده است و گمان می‌رود این جلسات دو هفته دیگر نیز ادامه یابد.

تجمعات ضدنژادپرستی در آمریکا با حمایت رئیس جمهور سابق آمریکا بارها مورد سرکوب قرار گرفته و هواداران او قصد دارند امروز‌ (یکشنبه) تجمعاتی با عنوان «جان سفیدپوستان اهمیت دارد» در شهرهای آمریکا برگزار کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول