اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۸۰ درصد افراد مبتلا در دورهمی‌ها ناقل کرونا شده‌اند

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در شرایط قرمز همچنان شاهد برگزاری دورهمی‌ها، مجلس عروسی و عزا و رفت وآمدها هستیم به طوری که ۸۰ درصد افراد مبتلا در مجالس و دورهمی‌ها ناقل کرونا شده‌اند.

۸۰ درصد افراد مبتلا در دورهمی‌ها ناقل کرونا شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر محسن ترکاشوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد بالای  موج کرونا و افزایش بیماران در ملایر اظهار کرد: حجم بیماران از کنترل خارج شده و در حال حاضر در شرایط بحرانی کرونا قرار داریم که امید است این وضعیت به نقطه غیرقابل کنترل نرسد.

وی با بیان اینکه در فروردین‌ماه به سرعت از وضعیت زرد به نارنجی و قرمز رسیدیم تصریح کرد: هفته اول فروردین کل مراجعین برای تست کرونا ۲۷۶ نفر بودند که ۱۰۰ مورد آن مثبت بود، این آمار در هفته دوم به بیش از ۶۰۰ نفر با ۳۰۰ مورد مثبت و در هفته سوم به یک‌هزار و ۳۲۰ نفر با ۷۴۶ مورد مثبت رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر با بیان اینکه آمار بیماران بستری در بیمارستان های ملایر در هفته اول فروردین ۵۰ نفر، در هفته دوم ۷۰ نفر و در هفته سوم به ۱۷۸ نفر رسید افزود: این آمار هر هفته نسبت به هفته قبل دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شیب تند آمار مبتلایان پیش‌بینی می‌شود در این هفته شاهد تکمیل ظرفیت تخت‌های بستری باشیم بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم تاکید کرد و گفت: متاسفانه در شرایط قرمز همچنان شاهد برگزاری دورهمی‌ها، مجلس عروسی و عزا و رفت وآمدها هستیم.

ترکاشوند افزود: ۸۰ درصد افراد مبتلا در مجالس و دورهمی‌ها ناقل ویروس کرونا شده‌اند و افرادی که مشکوک به بیماری کرونا هستند ابتدا می‌توانند با شماره ۴۰۳۰ تماس گرفته و یا به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مراکز بهداشتی و مراکز جامع سلامت شهرستان آمادگی گرفتن تست سریع کرونا را دارند از انجام تست پی سی آر در مراکز ۱۶ ساعته در باغ گل، ازندریان و سمن خبر داد و گفت: با توجه به مراجعه بالا به مرکز باغ گل عوامل و نیروهای این مجموعه افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول