اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

برگزاری ویژه‌برنامه هفته هنر بسیج دانشکده ارتباطات علامه از امروز

ویژه برنامه هفته هنر بسیج دانشجویی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه از عصر امروز تا ۲۳فروردین به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برگزاری ویژه‌برنامه هفته هنر بسیج دانشکده ارتباطات علامه از امروز

ویژه برنامه هفته هنر بسیج دانشجویی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه از عصر امروز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

امیررضا پشتیبان مسئول برگزاری هفته هنر بسیج دانشکده ارتباطات در این باره به خبرنگار فارس گفت: حدود چهل سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته و اکنون زمانی است که باید گفتمان انقلاب به حوزه های مختلف ورود جدی داشته باشد تا بتواند اندک اندک به سمت تمدن اسلامی پیش رود.

وی افزود: یکی از این حوزه ها که امروز ورود به آن به شدت نیاز است حوزه مباحث هنر و تئوری و تولیدات هنری است. به قول معروف پاشنه آشیل کنونی انقلاب اسلامی مسئله هنر دینی و مذهبی است که نیاز شدیدی به تعریف و تفسیر و گفتمان سازی دارد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم که برای هنر دینی اسلام مانیفستی آماده کنیم تا بتوانیم بر مبنای آن تولیدات و جهت های هنری خود را سامان دهیم. تقریبا اکثر ضربه هایی که امروزه به بدنه انقلاب وارد می شود از ناحیه هنر و رسانه است که این میدان مغفول مانده را مورد توجه بیش از پیش قرار می دهد. این تئوریک سازی و این روش اندیشمندانه نیاز به قشر نخبه ای که دارد علاوه بر آشنایی با مباحث روز با مطالب علمی نیز مرتبط باشد و این فضا جز در قشر نخبگانی و علی الخصوص دانشجو به سختی پیدا می شود. فلذا باید دانشجویان به جد در این حوزه ورود کنند و از آنجایی که رسالت بسیج دانشجویی جهاد و قیام لله است باید سردمدار این حوزه باشد.

وی گفت: بنابر صحبت هایی که شد امسال بسیج دانشجویی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با توجه به رسالتش در هفته هنر ویژه برنامه هایی را تدارک دیده که به علت شرایط فعلی کشور و پیک چهارم کرونا به صورت غیرحضوری و در سامانه های بر خط برگزار می شود.

پشتیبان ادامه داد: این برنامه ها در حوزه های مختلف هنر انقلاب به دنبال ایجاد گفتمانی است که بتواند سهم خود را در پیش برد این مهم انجام دهد. در این راستا سه مسئله اصلی مد نظر قرار گرفت که یکی از آن ها خود مسئله هنر انقلابی است و در این حوزه آقای محمدرضا وحید زاده نویسنده کتاب سبک شناسی هنر انقلاب با موضوع ایده آل گرایی و واقع گرایی در هنر انقلاب اسلامی و آقای سیدعلی سیدان خبرنگار حوزه فرهنگ با موضوع موج نو در هنر انقلاب به ارائه بحث می پردازند.

 مسئول برگزاری هفته هنر بسیج دانشکده ارتباطات افزود: موضوع دوم حول محور سردار هنر انقلاب آقا مرتضی آوینی مطرح شده که آقای زیارتی آقابابایی و آقای حق وردی در مورد آوینی و راه های طی نشده مفهوم پردازی می کنند. مسئله سومی که در این برنامه ها مطرح می شود رابطه صداوسیما و هنر انقلابی است که آقای وحید جلیلی در این حوزه مطالب خود را با شرکت کنندگان به اشتراک می گذارند. 

وی اضافه کرد: این ویژه برنامه ها در چهار روز از شنبه 21 فروردین لغایت سه شنبه ۲۳فروردین  در ساعات عصرگاهی با حضور سیدعلی سیدان، وحید جلیلی ، محسن زیارتی، میثم حق وردی و محمدرضا وحیدزاده برگزار می شود.

پشتیان گفت: نشریه دانشجویی دانشکده ارتباطات به نام حنیفا هم که از نشریات برتر دانشجویی کشور است موضوع ویژه این هفته خود را به هنر اختصاص داده است و مطالب قابل توجهی برای مخاطبان دارد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به کانال بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در ایتا به شناسه @bsjatu مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول