اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اصلاح قانون برای بکارگیری سلاح به نفع محیط بانان/ دولت به فوریت لایحه اصلاحی بفرستد، مجلس تصویب کند

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در نامه‌ای به معاون امور مجلس رئیس جمهور خواستار ارسال لایحه اصلاحی به قید فوریت از قانون «حمایت قضایی و بیمه‌ای از ماموران یگان محیط زیست و جنگل بانی» در بکارگیری سلاح توسط محیط بانان شد.

اصلاح قانون برای بکارگیری سلاح به نفع محیط بانان/ دولت به فوریت لایحه اصلاحی بفرستد، مجلس تصویب کند

به گزارش خبرگزاری فارس، سمیه رفیعی نمانیده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حسینعلی امیری معاون امور مجلس رییس جمهور خواستار ارسال لایحه اصلاحی  به قید فوریت از  قانون «حمایت قضایی و بیمه‌ای از ماموران یگان محیط زیست و جنگل بانی» در بکارگیری سلاح  توسط محیط بانان شد.

با احترام و عرض تبریک فرارسیدن سال نو همانطور که استحضار دارید متاسفانه احیرا دو نفر از محیط بانان عزیز اداره کل محیط زیست استان زنجان در جریان صیانت از محیط زیست و عرصه های طبیعی از سوی شکارچیان غیرمجاز و متجاوزین به عرصه های طبیعی مورد حمله وحشیانه افراد ناشناس قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، البته این اولین و آخرین بار نیست که شکارچیان غیرمجاز و متجاوزان به عرصه های طبیعی اقدام به شلیک و حمله به سوی محیط بانان عزیز می‌نمایند و در گذشته نیز موارد زیادی از این دست اقدامات وحشیانه و حملات به این عزیزان صورت گرفته که منجر به شهادت، نقص عضو و یا وارد آمدن آسیب‌های جدی روحی به این عزیران و خانواده‌های آنان گردیده است.

علی رغم تصویب قانون حمایت قضایی و بیمه ای از ماموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگل بانی، همچنان موارد مفص و حلاهای قانونی در حمایت قصابی محیط بانان و جنگل بانان در انجام وظایف محوله در مقابله با متخلفین متجاوز محیط زیست و منابع طبیعی بویژه در بکارگیری سلاح برای برخورد با متخلفین مسلح و دفاع از جان خود مشاهده می گردد.

این نقایص و خلاهای قانونی موجب تضعیف توان مقابله محیط بانان و جنگل بانان در برخورد با متخلفین مسلح گردیده است. از طرف دیگر این وضعیت نابسامان موجب تشدید جسارت متخلفین شرور و مسلح در تجاوز به منابع طبیعی و محیط زیست و حمله مسلحانه به محیط بانان و جنگل بانان گردیده است.

لذا خواهشمند است مقرر فرمایید لایحه اصلاح قانون مذکور با الویت پوشش و لحاظ تمامی مواد قانونی و مفاد قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری (مصوب ۱۳۷۳/۱۰/۱۸) برای محیط بانان و جنگل بانان به قید قوریت و در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه و جهت بررسی و طی تشریفات قانونی لازم به مجلس شورای اسلامی ارائه گردد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول