اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

آمار کرونا بیشتر می‌شود/ لرستان در بین استان‌های فوق‌العاده مشکل‌دار

استاندار لرستان با بیان اینکه تعداد مبتلایان و بستریان در مراکز درمانی در حال افزایش است و احتمال می‌رود طی این هفته بیش‌تر شود، گفت: متاسفانه پیش‌بینی می‌شود که آمار مرگ و میر نیز بالا رود، بنابراین جزو استان‌های با شرایط فوق‌العاده مشکل‌دار هستیم.

آمار کرونا بیشتر می‌شود/ لرستان در بین استان‌های فوق‌العاده مشکل‌دار

به گزارش خبرنگار فارس از خرم‌آباد، سید موسی خادمی ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا بیان کرد: طبق گزارش امروز وزارت بهداشت و درمان، اکثر استان‌های کشور و از جمله لرستان در مرحله صعودی پیک قرار دارند و هنوز هم در حال افزایش است. 

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان و بستریان در مراکز درمانی در حال افزایش است و احتمال می‌رود طی این هفته بیش‌تر شود، افزود: متاسفانه پیش‌بینی می‌شود که آمار مرگ و میر نیز بالا رود، بنابراین جزو استان‌های با شرایط فوق‌العاده مشکل‌دار هستیم. 

خادمی با توصیه به مردم جهت رعایت هر چه بیش‌تر پروتکل‌های بهداشتی، ادامه داد: ما نیز باید خود را برای مقابله آماده کنیم برای همین هر کدام از بیمارستان‌های استان، بخشی را برای درمان بیماران کرونا تخلیه کرده و آماده پذیرش بیماران می‌شوند. 

استاندار لرستان با اشاره به اینکه آمادگی‌ها در بخش درمان تا حدودی به وجود آمده است، اضافه کرد: راهکار اصلی همان مراقبت مردم و جلوگیری از تجمعات است؛ پروتکل‌ها و تعطیلی‌های اعمال شده باید رعایت شوند. 

وی از مردم درخواست کرد که طی این مدت، از مراجعه به ادارات و بانک‌های استان خودداری کنند و کارهای خود را چند روز به تعویق بیندازند. 

خادمی ادامه داد: تقاضا دارم که مردم از تجمع، دورهمی، رفتن به مجالس عروسی و عزا دوری کنند تا این شرایط بهتر شود؛ همچنین تمامی اصناف باید رعایت کنند و کارکنان ادارات نیز طبق روال پروتکل‌ها به صورت یک‌سوم در شهرهای قرمز و ۵۰ درصد در مناطق نارنجی حضور داشته باشند. 

استاندار لرستان از برخورد با تردد خودروها هنگام ورود و خروج از شهرهای قرمز و زرد خبر داد و گفت: در مناطق قرمز ده میلیون و نارنجی پنج میلیون ریال برای این خودروها جریمه درنظر گرفته شده است. 

وی خطاب به مردم بیان کرد: درخواست می‌شود هر گونه تجمع را به ما اطلاع دهند که ضمن برخورد با عامل اجتماع، خودروهای شرکت‌کننده در آن نیز جریمه می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول